Varför ska det vara så svårt...
…att få tag på acana eller orijen! Vi har djurmagazinet, grizzly och två andra djurbutiker i staden, men inte en enda säljer det. Ska väl köra 1-2 timmar för att hitta en återförsäljare - och då bor jag "bara" i Skåne. Näthandel har jag forsökt och det gick inget vidare, så det gör jag inte om igen.
Då acana och orijen av många räknas som de bästa fodren på marknaden förstår jag inte varför inte fler djurbutiker väljer att ta hem det. Någon som vet varför det är så?
Orijen kan du beställa på foderbilen.se… handlar du för 500+ kr kostar frakten 19 kr och handlar du för 900+ kr så är det fri frakt hem till din dörr;)
te tar samma pris för fodret som djurbutikerna så fördelen med dem är att du slipper släpa fodret själv:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
foderbilen.se var rent ut sagt dyra på kattmat och svindyra på kattsand
finns det inget mer ställe på nätet att beställa ifrån?
några ex av vad jag handlar:
Royal Canin Indoor 27 2kg
foderbilen.se: 259:-
lokalt zoo: 229:-
**Lamina Kristallsand 5l
**foderbilen.se: 98:-
lokalt zoo: 69:-
**blötfoder
**foderbilen.se: Bozita 370g 11,90:-
willys: Mjau 380g 9:-
#2 då har du ett väldigt billigt zoo för om jag jämför med våran djurbutik så har de samma priser som foderbilen eller är något dyrare tom än dem…
och alla samhällen/byar/städer har inte willys så jag tex köper min Mjau på ica eller coop där den kostar 10.90 resp. 11,90 styck…
iofs har jag köpt på willys i Karlskoga när jag haft skjuts dit och där tar de 10,50 för Mjau…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Var i skåne bor du? Orijen finns i Malmö på jägerzoo, där har vi handlat ett par ggr annars är det foderbilen som gäller, smidigt att få det hemlevererat.

I Kristianstad.
Efter allt det krångel jag just har haft - och fortfarande har - med zooplus, har jag beslutat inte att handla foder på nätet längre. Gillar att ha varan i handen, när beloppet dras från kontot! Också fast det skulle bli lite dyrare.
Gissar jag inte har annan utväg än att åka till Malmö 

Jag pratade med en som hade en Arkenbutik i Uppsala och han sa att han aldrig i livet skulle ta hem orijen pga av att flera katter hade blivit jättedåliga av det, vet inte om det var egen erfarenhet eller nåt annat…
Är det någon som vet om man kan få tag på Orijen i Uppsala?
(Arken är inte min favorit butik i U-A, av vissa skäl, har inget större förtroende för dem.)

Har hört något liknande, men var det inte något med att det vid en fel hade bestrålats i lufthamnen eller så (inte i Sverige)?
Edit: Hittade det här: http://www.championpetfoods.com/Australia_Consumer_Release.pdf
#5 city zoo i kristianstad är enligt orijens hemsida återförsäljare. Gå in på http://www.orijen.se/ och klicka på återförsäljare. Måste ju finnas någon närmre än Malmö.
#6 Han kan inte ha syftat på att katter blev sjuka i Australien då det var tvunget att strålas för att få komma in i landet?

#9 Den har gått konkurs för ett tag sedan 

Annars finns ju Oliver´s, bara internethandel där men det funkar, har själv beställt därifrån.
Skynda långsamt så går det fortare.