Idiot på ATV brände min katt!
Var ute med min Norska Skogkatt nyligen och som vanligt lade han sig ner och rullade i skuggan och där låg han en bra stund. Medan han låg där kom en gigantisk ATV med släp i 100 blås utan att jag lade märket till det och givetvis hade fanskapet som körde gödselmaskinen igång medan han körde på trottoaren.
Min katt låg på gräsmattan bredvid trottoaren och ATVn skall köra förbi. När han sedan blåste förbi blir Däk helt nerskvätt i skollhet gödsel, Däk får banik utav det brännande gödsler och jag fattar honom fort och rullar honom i gräset.
Jag lade aldrig märket till att gödselapparaten var igång innan han körde förbi men brukar man inte stänga av sådant när man kör på trottoarer där folk är?!
Jag blev så jäääääävla förbannad!!!
Hur i helvete kan man blåsa förbi folk med en gödselspridare igång som innehåller skollande het gödsel….. Gaaaahhh, jag vill bara mörda personen!!!
Däk är nu avtvättad och fick inga skador men det kunde ha gott illa till om jag inte rullat honom i gräset direkt.
Bilden är tagen precis innan gödselspridaren dök upp.
Vilken idiot! Stackars katt!
Den här världen är full av idioter, tyvärr. Bra att han inte fick några allvarliga skador i alla fall!
Mjo, det finns ju det.
Förlåt om texten är lite osammanhängande, var ganska varvad av ilska när jag skrev den men ni fattar säkert. 

Man får inte ha sådana maskiner igång om folk befinner sig på trottoaren. Om det var en av kommunens gödselmaskiner så kan du faktiskt klaga på dem, Däk hade ju kunnat bli allvarligt skadad.
#5 Tyvärr så tillhörde den maskinen ett sport klubbhus.

OT Vilken fin katt du har!
#7 Hehe, tackar. 

men gud!!! stackars katt :( bra agerat där !! :D <3

Men gud, stackars katt. Fattar inte hur man kan göra så, fattade inte föraren att han/hon kunde skada både människor och djur? Oansvarigt!
Stackars kisse. Måste ju finnas någon ansvarig på sportklubben. Tycker absolut att du skall klaga.
Ja, klaga! Vilken komplett idiot som gör något sådant
Tur att allt gick väl med katten i alla fall.
Tycker som #12 du ska kontakta dem och påpeka händelsen. Fast kolla även med din kommun först ifall det ens är lagligt att fara kring och sprida dynga bland folk på gator, har mycket svårt att tro det.
Man undrar ju vad det var för en som satt bakom ratten på den, kan inte vara jordens skarpaste inte som far kring och är sån fara. Som vuxen kanske man bara får den heta dyngan på benen men både djur och små barn kan ju täckas i den, fruktansvärt.