Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1098 ggr
Amm0
0

Får mamma gå på utepromenad?

Mamma till mina småttingar har ju varit ute innan hon kom till mig. Nu sitter hon i fönstret ibland och kikar ut och vad vet jag, kanske drömmer hon om en utepromenad?
Får jag ta ut henne på korta promenader i sele eller är det dumt att lämna småkissarna?

SidenMoare
0

JAG tycker inte att du skall släppa ut henne så länge som ungarna diar. Det finns ju risk för mjölkstockning. Sen är det ju så att ungarna inte är riktigt skyddade innan de fått sina sprutor heller. Så jag skulle vänta tills ungarna är minst 12 veckor innan du tar ut henne på en kortare promenad.

Du har möjligtvis inte tillgång till en balkong att släppa ut henne på. Det är ett bra alternativ.

Min hona fick inte gå ut förrän hon absolut inte diade längre. Ungarna var då 12 veckor. De hade då fått sina sprutor etc. men mamma katt ville bara vara ute en kort stund. Men nu tar hon igen det. Hon springer före mig till dörren när jag rör mig åt den till.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LaSadie
0

Gick ut med mamma och kattungar när mjölken inte var livsviktig längre, men då var det varmare än det är nu… Tror det  var runt 11 veckor, men var inte ute länge.

Amm0
0

Tack för tipsen från er två. Jag antar att jag får låta bli att ta ut henne på ett tag då iallafall. Det får bli balkongbesök för henne, det kanske hon kommer gilla :)