Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 4664 ggr
[mia-38]
0

R.I.P vår älskade Tisse!

Fick ta bort vårt lilla busfrö idag. Han blev 12 år.
Saknaden är enorm. Bara att komma hem och inte mötas av hans lilla jamande, hans lilla blöta nos mot min näsa, hans sömniga utseende efter en tupplur….Ja listan kan göras lång efter denna lilla kisse.

Njurarna hade lagt av. Hade bara mellan 40-30 % kvar av funktionen. Och man laborerar inte med en så dålig katt.
Så han fick somna in.

Han somnade i min famn med tårarna droppandes ner i hans päls.

Vila i frid vår älskade lilla knorre. Vi saknar dej!!!

Mia- Medarbetare på Singelföräldrar och Övernaturligt.
Värd på Skolvägran.

R.I.P min älskade Tisse

Maria
0

Fy se ledsamtGråter

Har varit med om detta några gånger och det är en stor sorg.

/Maria

MyTwiggs
0

Jag beklagar sorgen Gråter

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Gunlog
0

Usch, Mia. Så tråkigt… Jag har haft 2 st som gick samma väg… Det märks inte att njurarna är slut förrän det är försent att göra något…

R.I.P. Tisse…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

tuska
0

#3  vad finns att göra innan det är försent då ?Skäms

vad finns för behandling ?

tuska
0

Tråkigt Mia när djuren inte klarar sej längra, har några gammlingar här och det går väl på sista "värsen"

Gunlog
0

Om man upptäcker det i tidigt stadie så finns det medicin… Det tar ganska lång tid att få rätt på för man måste "laborera" lite med dosen för att se EXAKT hur mycket medicin de ska ha. Har man en katt som börjat få problem med njurarna så är det oftast så att medicinen tas resten av livet…

tuska
0

#6  Är det möjligt vis cortison du menar ? det botar inte tar endast bort en del symtom på skadan.

SidenMoare
0

Så trist. Du får trösta dig med att han nu har det bra där på andra sidan Regnbågsbron.

Det är så ledsamt att behöva ta farväl av en vän man har haft i många år. Att låta dem gå när de är sjuka är den sista kärleksgärningen man kan göra för dem. Även om ens hjärta brister och gör ont.

Skickar en extra styrkekram till dig

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gunlog
0

#7 Jag vet faktiskt inte vilken medicin… Jag fick detta berättat av min veterinär när han gav mig beskedet… Enligt honom skulle det ta möjligtvis 2-3 år innan Cliffens njurar var "normala" igen med medicinen… Jag diskuterade inte ens tanken med medicin, för hans njurar var så dåliga att han antagligen aldrig hade blivit frisk innan han "dött av ålderdom"…

Amm0
0

Åh gud va sorgligt! Jag får ont i magen :( Jag beklagar sorgen!

martdat
0

sorgligt, men han fick somna i mattes famn efter 12 år ändå, det är bättre än många andra katter hafft det. njurar är lurigt, fick själv ta bort lisa i höstas i akut njursvikt,

kram på dig mia,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[mia-38]
0

Tack på er alla.

Jag orkade inte gå in här mer igår sen.

Vi kunde laborerat med hans njurar men det var inte säkert att han skulle klarat det iallafall. Och jag tycker att man leker inte med ens katt liv på det viset. Då är det bättre de får somna in. Och han var jätterisig.
Det hade gått för långt med njurarna.
Tyvärr märkte vi inget på honom innan utan det verkade komma akut. Han drack visserligen mycket vatten ett bra tag men annars var han ju frisk för övrigt. Eller han SÅG frisk ut och agerade som en frisk katt.

Det känns lite bättre idag. Men tomt….han brukar alltid sitta här bredvid mej på morgonen vid datan när jag dricker kaffe. Han puttade alltid på min arm med sin kalla nos. Det saknar man.

De kremerade honom där inne. Och strödde ut honom i en minneslund. Idag ångrar jag att jag inte tog hem honom och grävde ner honom i syrrans trädgård.
Men sen tänkte jag att nu springer han omkring där ute i minneslunden och leker med andra katter.

Vi kommer alltid att minnas vår lilla skrutt. Hans små egenheter som var speciella.

Kram till er alla och tack.

[mia-38]
0

Nån som vet om de har ont av njurarna när de lägger av så?
Jag var så chockad igår att jag glömde fråga veterinären om mycket..

martdat
0

När lisa kom in så var urean så pass att det inte gick att mäta ens, hon hadde med visat sig pigg o bara klappade ihop , de sa till mig att hon var som att hon halvsov och inte måde dåligt, att hon var som att hon inte kunde vakna riktigt, att hon inte mådde dåligt, vi provade att rena njurarana emn det funkade inte,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[mia-38]
0

Precis så vart min katt med martdart.
Halvsovande ungefär…gick som i dvala…genomtrött och hängig.

tuditudi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kära lilla du. Jag vet exakt hur det känns

Idag är det 22 veckor sedan jag fick låta min röda älskade Börje 11 år  somna in. Jag har skrivit om honom tidigare. Blev helt chockad. Min första katt och min första avlivning.

Trodde aldrig jag skulle klara det. Det går ju trots allt. han vilar än så länge på min hylla men på 6-månaders dagen 2/5 så ska jag begrava honom i min dotters trädgård. Då ska solen lysa.

Han blev också väldigt snabbt dålig, men det var antingen våt FIP eller tumörer i lungorna.

Ofta kommer bilden för mig när vi hade de sista minuterna på röntgen och jag skulle ställa den grymma frågna: lider han?

Det gjorde han, sa dom. Då hör jag mig själv svara det enda man kan: då får vi ta bort honom.

Ta bort? det går ju inte att ta bort min älskling! Han finns med mig i tankarna 24 timmar om dygnet. Kudden är tom.

Men vi ses en gång på denna sidan Regnbågsbron och vandrar över tillsammans. det har blivit mitt mål i livet, eller rättare sagt efter.

Tills dess är mitt liv mycket fattigare kan jag säga. Jag har Bellakatten kvar men hon kan ju aldrig kompensera Börje även om hon blivit så fin och försöker.

Börjes mamma forever.

[mia-38]
0

tuditudi…

Ja usch…det är hemskt.
Och vilken fin katt han var Börje.

Frågan jag ställer mej är: Kunde jag gjort nåt annat för honom än att avsluta hans liv?
Om han led….

Det är samma här…Vi har vå gammelkatt Felix kvar på 17 år.
Älskar den katten med men på ett annat sätt.
Tisse var speciell…

spiritedaway
0

Beklagar sorgen :(

Frogprincess
0

Å vad lik han var min Evert som jag fick avliva i fredags…

Men de lever i vårt minne :-)

MVH

Frogprincess

Ha en riktigt fin dag :-)

Välkommen att  besöka min trädgårdsblogg:

http://www.nillasgarden.se

[mia-38]
0

#19..Beklagar verkligen sorgen….Vet hur det känns ju.

Klart de lever i våra minnen…Min Tisse glömmer jag ALDRIG.

Kram till dej.

Mona22
0

Jag beklagar. det är aldrig lätt att ta det tunga beslutet.

hermitage
0

vila i fridGråter

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3