Jag är en dålig lådrensare!
Huhu.. jag är usel!!!
Jag har blivit så lat med kattlåderensning!
Jag rensar lådan alldeles för sällan! Ibland blir det så sällan som var tredje eller var fjärde dag..
Ursch ursch.. Det är bara en tidsfråga innan katterna börjar protestera…
Vet inte varför jag gör såhär… SÅ … jag skriver här så att jag får skämmas.. Så kanske jag skärper mig..
Så skriv gärna hur dum jag är som inte tar hand om min katter på ett bra sätt.. 
En gång/dag åtminstone. Tar bara nån minut att fixa.
Kämpa ^^
NORRBYSA du är urdålig,har du kattlådorna på toa? plocka upp från dom varje gång du själv behöver på gå på toa,då går det snabbt o lätt på alla sätt..Nu får du skärpa dig
Nämen usch
. Tänk på så glad du själv blir om du någon gång måste uppsöka en stinkande offentlig toalett.
Det där va dålig stil av dej, va det ska lukta illa hemma vid dej då.
Mat vatten å ren toalåda är A och O för ha friska katter.
haha.. sköna ni är! :-)
Bra tips!
Det luktar inte alls faktiskt..
Jag kanske saknar doftsinne…
Du får igen när katterna kissar i din säng. Gärna två minuter innan du ska sova och är dödstrött ;)
Här är en till dålig lådrensare!
Här luktar det ingenting, det kan jag garantera.
Jag har tre stooora lådor på tre katter i en stor lägenhet, dessutom i ett rum där jag aldrig befinner mig. Har dessutom så pass mycket sand, att avföringen grävs över. Med en mat som gör att katterna bajsar ganska lite, behövs inte lådrensning varje dag!
Jag får nästan lite pretto-panik när jag hör hur vissa plockar upp efter katterna flera gånger om dagen
Ja, kanske när man har många katter och stort smittotryck men…
Annars får du ställa lådan mera synligt så du inte kan missa den. Min står i vardagsrummet, under bänken där akvariet är, jag MÅSTE göra rent den så att ingen ser hur illa det ser ut om det kommer folk. Bäst är när någon har barn eller hund med sig, då är jag oxå tvungen att göra rent ordentligt.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Vad har du för sand? Behöver en sand som är kanon på att ta bort dålig lukt då jag ska ha en låda i ett rum, där kattungarna ska vara.
Vill inte att det ska stinka i ett rum där folk vistas…

lite fler tips:
skaffa fler lådor så behöver du inte rensa så ofta?
eller om du bor med familj så kan du be dem att tjata på dig?

eller skaffa en kalender på datorn, så att det varje dag poppar upp en ruta där det står "rensa lådan!".
#9 Jag har Ever Clean. Den är super!
~ Anneli ~
Var tredje eller var fjärde dag
Jag rensar cirka tre gånger per dag. Vi har två katter som delar en låda och dessutom gör ena katten ofta sina behov i trädgården.
Jag kan inte tänka mig hur lådan skulle se ut efter fyra dagar
Efter många år så har jag hittat den perfekta sanden (tycker jag) och det är "Flamingo catlitter baby powder"
Den är perfekt klumpbildande och har en svag doft av babypuder.
/Maria
Det kanske luktar så illa hos dig, så lite kattskit inte gör någon skillnad???
Vi tömmer morgon och kväll nu när vi har kattungar, annars varje kväll. Min sambo kan också vara lat med tömningen, men jag brukar påminna honom om en sak: Skulle du vilja gå på en toalett, om och om igen, som ingen spolade i..?
Vi har hundar och då kan man lätt koppla ihop det med promenaderna. Eftersom jag är så van vid att tömma kattlådan innan de rutinmässiga promenaderna kan jag inte längre glömma kattlådorna. Det har blivit som en del av hundpromenaderna… 
Vår katt går på toaletten själv ;) Litter kwitter! Yey!
Min man är road av att städa lådorna. Han gör det två gånger om dagen! Vi använder Everclean som han är jättenöjd med vilket nog bidrar till hans glädje att få göra det. (Jag vet, det lät som en reklamslogan! :O) )
Haha, vad jobbar du med? Säljer Everclean eller?
Jag gör rent lådorna minst två gånger per dag. Jag vill inte gå på en ospolad toalett så då ska inte mina katter behöva göra det…
Nu när jag har en ny katt har jag Everclean, men snart så blir det inslussning på träpellets även för henne och då fixar jag lådorna varje gång jag själv går på toa. Kan inte gå på toa själv o se att de varit på lådan och bara gå därifrån. Nej, som jordbruksverket säger:
Minst ett par gånger per dygn ska du se till din katt. Detta är speciellt viktigt om katten är instängd i lägenhet. (för mig innefattar lådrengörning i detta.)
Samt.
Om du har flera innekatter på samma yta måste du se till att det finns minst en kattlåda per två katter.

Det där känns igen. Vi har fyra katter och gör rent ungefär lika ofta. Desstom är vi två stycken som turas om.
Vi har dock problem med en katt som inte gräver ner sin skit, vilket gör att någon av de andra skiter utanför ibland oavsett om vi gjorde rent för en kvart sen eller inte. Nu händer det inte så jätteofta då någon annan antagligen gräver ner skiten efter han men det är ju lite störigt. Hon som inte klarar av skiten kissar dessutom i duschen…
Oftast så gör vi rent lådan varannan dag ungefär och det brukar fungera ganska bra ändå. Vi använder Everclean och har en låda med mycket sand i. Är det mer sällan så blir det dock äckligt och luktar illa. Därför händer det väldigt sällan att vi låter det gå så långt mellan gångerna.
Vi har också äntligen provat everclean och HERREGUD! Som om jag hade dött och kommit till kattsandshimlen!
Jag trodde faktiskt inte att den skulle ta bort lukten så bra. Sanden är så lätt och det känns som att kratta i stressand.
Enda problemet är att sanden är så finkornig och följer med katterna i hela lägenheten nu. vi har tre mattor nu, en utanför lådan, en innanför toalettdörren och en utanför. Ändå når sanden upp i våran säng^^
Men ja, luktar gör det i alla fall inte! :D
Vår katthona kissar i vår säng när det inte är bytt på "länge" och då byter vi MINST en gång om dagen. (Vi tror att det är därför hon kissar i sängen i allafall..)
SÅ PASSA DIG! :)
#7 Oj då. Här plockas det så fort någon bajsat (utom på natten, om jag inte råkat vakna)
Jag har sanden Pussi kompakt och mina katter äter Orijen så de gör inte nummer 2 så ofta.. :-)
Jag har ett doftblock på lådan och en låda med huv så det luktar inte så mycket.
Jag bor i en etta så lådan står i samma rum som jag befinner mig i hela tiden.
Kanske är så att man vänjer näsan vid doften och inte känner det, för när jag varit ute och kommer hem kan jag känna en svag doft när jag går förbi lådan.
Att skriva den här tråden har iaf. gjort mig mer motiverad att skärpa mig. :-)
Tack alla! :-)
Fast jag funderar starkt på att köpa en Litter Robot faktiskt.. Nån som har en sån?
# 22
Lite svårt när man är borta typ 7h om dagen. Och skulle jag måsta öppna varje låda och ta bort bajs varje gång någon sket skulle jag inte få göra annat. Och hur håller man reda på när någon är på toa? 
Mina gör sällan nr.2 heller, jag upplever inte heller att det luktar någonting.
Jag har testat alla varianter, men för mig passar det bra just nu. Kanske jag måste öka om jag skaffar fler katter.
#24 Jag hör när dom krafsar :)
#23 Jag tror inte roboten är lösningen på ditt problem. Du måste ju tömma den iaf.
Nä lösningen ligger hos dig. Gör det till en vana att göra rent lådan.
Jag gör alltid rent lådan när jag går och lägger mig, av någon anledning. Och sen på morgonen. Och ibland där emellan. Men alltid morgon och kväll. Så hitta en rution som passar dig. Exvis att du inte får kolla på tv förrens lådan är skött… kan funka. (eller sitta vid datorn)
Då kommer du ha en super fin låda sen!
~ Anneli ~

hahahaha! jag och min sambo behöver gå en kommunikationskurs, nån här som kan fixa en med inriktning mot tömning av kattlåda :P när det inte blir gjort beror det alltid på att den ena ber den andra göra det, personen som lovat att tömma glömmer bort och båda går glada i hågen och tror att den andre tömt :D
Hehe, du skulle väl få ett slaganfall om du kom hem till mig som rensar lådan så ofta ;)
Men saken är den, att tre av katterna sk*ter ur sig något som verkligen STINKER i hela lägenheten att fönster måste öppnas och sprayas go-lukt, annars dör man ;D

våra katter säger till när de vill gå på toa och då är det bara att öppna dörren hur smidigt som helst :D