Katastrof - vet ej vad jag ska göra längre.
Har skrivit om detta tidigare, men nu har det eskalerat och nån kommer bli skadad snart.
Har en hona, Lizzie, som blir ordentligt mobbad av mina katter. Men å andra sidan så är inte hon så trevlig hon heller, så hon har nog stor del i bråken själv också.
Har testat allt, och insett att det inte går längre, och för ett tag sedan så bestämde jag att hon måste få ett eget hem som ensamkatt och det har varit lite annonser ute på henne.
Men ingen vill tydligen ha en 11 år gammal katt.
Nu har Lizzie helt hux flux börjat attackera min hund helt oprovocerat. Min hund har aldrig brytt sig öht om katterna, så länge de låter henne vara ifred.
Och idag pucklade Lizzie på min hund så pass att hunden var nästan på väg att bita tillbaka, men jag hann sära på dem innan det gick så längt. Men tänk om jag inte varit hemma?
Vet inte vad jag ska göra längre. Kan inte se något tecken på att hon skulle vara sjuk fysiskt. Är det något fel på henne så tror jag mer att det är psykiskt. Men hur sjutton utreder man en sådan sak?
Vad gör man nu? 
Hon behöver uppenbarligen bli ensamkatt.
Synd, jag tar gärna emot äldre kissar, i alla fall som omplacerings hem..
Hon verkar ju inte trivas, vad det låter som.
Men frågan är ju om det är sällskapet, eller något annat om ligger bakom?
Är hon kastrat?
Har hon ont?
Jag har haft henne i snart 3 år, och det har varit problem ifrån start i princip, men inte på den nivån det är på nu.
Förra ägarna kastrerade henne som ung, och i det fd hemmet levde hon med en kattkompis.
Barn gillar hon inte heller, och kan klappa till min son utan att han egentligen är elak, men det känns mer som att hon inte kan "läsa av" barn eller vad man ska säga. Så jag tror det mer handlar om osäkerhet för barn ifrån hennes sida.
Hon verkar inte ha ont mm, så därför har jag svårt att tro att det skulle vara fysiska problem bakom.
Vill bara hitta ett hem där hon får leva i lugn och ro sina sista år i livet utan en massa bråk och tjafs. Utan att hon ska bollas runt. Men det verkar tydligen lättare att säga än att hitta ett.
#2 Ta henne till en veterinär är mitt råd.
Bara för att hon inte visar någon smärta, kan den ju fortfarande finnas..
Låter jättejobbigt. Jag har läst att sköldkörtelsjukdom hos katt kan göra dem personlighetsförändrade och aggressiva.

Har du skrivit en riktigt hjärtekrossande annons? Ju mer hjärtekrossande (och iögonfallande) den är, desto "lättare" är de att få napp, för det är förvånandsvärt många som väljer katt efter hur svår dess situation är. Krympligar och katter som har det svårt får ju många att smälta. Framhäv hennes härlig egenskaper och att hon förtjänar att få vara ensam kelgris hos någon, att de inte kommer att ångra sig om de väljer henne!
Fråga äldre människor, be dem fråga sina bekanta och sina grannar. Många äldre vill ha EN go och lugn kisse som sällskap, helst en som har några år på nacken eftersom de är lugnare och mer sansade.
Sätt upp de hjärtekrossande annonslapparna i mataffärer, tvättstugedörrar och på andra ställen där det passerar mycket folk. Gör detta på många olika områden för att nå ut ill så många som möjligt.
Hoppas att du finner någon som vill ge henne ett gott hem!
Jodå, annonser finns lite här och var. Hon skulle bli en perfekt katt åt en pensionär som behöver sällskap, och jag har kollat runt bland de som finns i min närhet men då faller det alltid på något :(

Kanske kan du få kontakt med pensionärer på annat håll? Nån jobbarkompis gamla mamma och hennes bekantskapskrets på andra sidan stan? Tänk lååångt, för hela stan är ju full av pensionärer - NÅN måste väl falla för din missa!
Ah, jag menade inte enbart gamlingarna i släkten, utan även vänners släktingar mfl.

Du kan även kolla med ett äldreboende om de vill ha en kisse boendes hos sig. Det brukar vara populärt bland de äldre och även medicinskt bra för dem.
Du kan även ringa till tex PRO eller någon annan pensionärsorganisation
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Här är det antikatt på äldreboenden. Har hört mig för med de jag känner som jobbar inom den branschen. Ett äldre/demens boende skulle också vara jättebra.
Men då är det dels detta med allegin, ingen vill ta ansvaret för hennes skötsel samt att det inte anses finnas pengar till sand, mat och ev vård.