Kattstatus - för ett bättre kattliv!
Kattstatus - Ny hemsida!!! www.kattstatus.se
Och en kattstatusblogg: www.kattstatus.wordpress.com
Kattstatussidan har fått en ny domän och nytt webbhotell och kommer från och med nu att heta www.kattstatus.se Allting ni ser på hemsidan är bara en början, vi har precis kommit igång så ha det i åtanke när ni tittar på den. Vi har också gjort en kattblogg som ligger på: www.kattstatus.wordpress.com som Maalin startat och uppdaterar.
På hemsidan kommer all fakta, all information att ligga, den kommer ligga som grund för allt. På bloggen, där även all grundläggande fakta också finns med, kommer vi ständigt uppdatera med nya artiklar men där kommer vi också ha katters öden, intervjuver och besök på katthem. Allt för att hjälpa till att höja kattens status.
**
Vi hoppas att så många som möjligt vill länka till kattstatus under sin signatur så att den sprids. Är det någon som tycker att det är krångligt att skriva URL så pm:a mig och Malin så hjälper vi till!**
Jag och Maalin har än så länge skrivit artiklar och pysslat med hemsidan samt uppdaterat bloggen. Maalin har designat visitkort som kommer att läggas ut på hemsidan så att de som vill kan skriva ut och dela ut sådana.
Men det är inte bara vi som har jobbat utan vi vill även tacka de andra som varit med och hjälp till:
Kelly som hjälp oss med kattstatusbannern och färgerna. Tusen tack Kelly! För er som inte vet, har Kelly gjort den svarta kattstatuskatten, och var med och gjorde kattstatus 2005.
Lena Lindell, Sajtvärd på hittekatter har gett oss tillstånd att använda artiklarna på hittekatter iFokus, vilket vi är djupt tacksamma för. Likaså har vi tagit kontakt med Christine Leijd som också vill vara med och skriva texter och som gett oss lov att använda hennes artikel Vem ska omplacera din katt.
Zoozoo, som har lovat skriva artikeln om vaccinering så att den blir uppdaterad.
Sweetpeach bidrar med sitt examensarbete Tidig kastrering och ska även skriva en artikel om flanksnitt och om katter som är inlagda på djursjukhus.
Sugarcane och Minna bidrar med noggrann granskning av artiklarna, vilket är vi är väldigt glada över. Ladytala har också erbjudit hjälp med den biten.
Maalin och jag fortsätter att arbeta med sidan och är det någon som känner för att bidra med något så pm:a gärna någon av oss.
Angående hemsidan så har jag stått för avgiften för det här året, och jag kommer att fortsätta att stå för den utgiften för att jag tycker att det är viktigt att kunna hålla igång hemsidan utan hinder. Jag har också tagit på mig att sköta uppdateringarna för hemsidan.
Hjälp oss att sprida kunskapen och kattstatus.
Kattstatus - för ett bättre kattliv!
/Mvh Gisele och Maalin
(ovanstående nick är nick på kattforum.se)
Skriver jag också, det är jag som är Gisele! 
Puttar för detta viktiga!
Det här är ett mycket viktigt och betydelsefullt arbete som vi stödjer fullhjärtat på Katter iFokus. Många har säkert kommit i kontakt med den Kattstatus kampanj som startade på Svenska Katters sida för några år sedan. Nu har alltså Gisele & Mealyn blåst liv i den igen och börjat uppdatera och utveckla Kattstatus Materialet. Ett mycket bra initiativ!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Självklart!Sååå viktigt..kram
Mycket bra sida. Jag har bokmärkt den 
Nu har jag mailat blocket och hört om jag kan lägga ut en annons om kattstatus.se 
#7 Det vore jättebra om det hade gått!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#8 Nej du de var väldigt svart vitt för dem. Och banners var bara för företagare.
Har du en banner? i så fall kan du pm: mig den så kan jag pluttra in den på KKS-salutorget tillsammans med de andra.
//Pia
#10 Absolut, det gör jag gärna :)

väldigt bra sida, jag har lagt till den på favoriter =)
Vad bra att ni har gjort en sådan här hemsida! *tummen upp*
Jag ska skriva om kattstatus.se på min blogg 
Skulle jag kunna få sätta upp lappar med adressen till kattstatus och lite kort info lite här och där? Typ på mataffärer mm..
Vill gärna hjälpa till :) Tycker det är helt underbart att det finns folk som ägnar sin tid åt att försöka förbättra livet för Sveriges alla katter!
Är någon intresserad av mitt lilla erbjudande ovan så kan den personen pm:a mig :)
#15 Självklart får du göra det! :) Vi håller på att försöka göra lite flyers och A4 med rivflikar men om du vill kan du få göra några egna lappar och får gärna använda lite text från hemsidan. Du kan ju PM:a mig din 'text' så jag kan godkänna den bara.
#16: Bra det! Pm:ar dig då :)
Nu sitter en lapp uppe utanför Dollarstore, håller på med fler just nu. Hade tänkt sätta i djuraffären, mataffärer och olika anslagstavlor på stan.
Ju fler desto bättre ;)
Vi är otroligt tacksamma för den här sortens hjälp!
:)
Hej!
Vi på Kattvärnet vill verkligen hjälpa till att höja kattens status, och då även sprida denna viktiga sajt till allmänheten.
Skicka oss en länk till hemsidan samt den text ni önskar så lägger vi in det på vår hemsida!
Vidare så kan vi även dela ut information till våra besökare, om ni skickar oss ett mail med vad som ska stå på "lapparna" så lägger vi dem på vårt katthem för besökare och volontärer!
Maila till info@kattvarnet.nu så hjälper vi er.
Hälsningar Elise Kattvärnet
Oj detta har jag helt missat! Skall maila er med en gång!
Tjoho nu finns länken på hemsidan =)
Underbart!
MaalinF och jag har uttökat Kattstatus med några mer lättsamma artiklar som vi hoppas att ni kommer att ha glädje av: 
1. Ta bort fläckar på ett effektivt sätt
2. Göra egen tratt eller tröja till din katt
Samt lagt till om olika Kattmyter
Bra jobbat! :)
#25 Myterna ser toppen ut! Tänk bara på att det kan vara bra med källhänvisning till ursprungskällan på alla uppgifter.
Ni gör ett toppenjobb! 
Vilka myter! Helst denna;
Det är livsfarligt att låta katten vara i sovrummet om natten då den kan få syn på pulsen på halsen och anfalla.
Finns det verkligen folk som tror det 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jättebra sidor. Katten förtjänar att få en bra status. De är underbara djur som man ska ta hand om. Vad hade hänt om vi tänkt som vi gör med hundar, och infört kattskatt och lag om att katten ska gå ut under uppsikt?
Bra jobbat tjejer!
#28: Hm, det var lite… udda. x)
Isåfall vore jag redan död, min kisse sover alltid med mig, med stängd dörr dessutom.
Tänkte bara säga att jag har skrivit ut fler av mina små "upplysningslappar", ska sätta upp dessa så snart jag får tid. 
Ojsan, såg att ni ju har egna affischer nu.
Tar ett gäng såna också :)

Nooo, har ni tagit bort pudelaffischen? Jag tyckte den var skitbra ju! Verkligen rakt på sak och sådär allvarlig med glimten i ögat som man bli intresserad av och kommer ihåg.
Dem nya är också toppen, men jag saknar pudeln! :D
Pudeln ska så klart vara med! Den ska laddas upp igen på servern bara! Håll ut! Den är min favorit också. 

#34 Puh! Tänkte väl! ;D
Nyhet! Vi har fått en KATTSTATUSFOLDER som Linda Karlström har gjort till oss. Den finns under Material på www.kattstatus.se
Den finns både som fil att bläddra i och som pdf fil att skriva ut och dela ut om man vill det.
Jag vet inte om ni har sett affischen som Linda också har gjort:
Vi har fått en ny artikel till Kattstatus som vi är så
tacksamma för
:
Min första och enda kull kattungar
Den kommer att höra ihop med artiklarna om huskattuppfödning och raskattuppfödning som två duktiga tjejer håller på att arbeta med och som jag presenterar när de är klara.
#37 Väldigt bra, otroligt tänkvärd och rörande artikel!
Ja visst är den stark. Anne Mie som hon heter har berättat den historien tidigare för mig och nu kände jag att jag ville ha den som artikel till kattstatus, den känns väldigt viktig. Det är starkt av henne att vilja dela med sig av sin svåra erfarenhet.
#39 Ja, det håller jag absolut med om!
Vi har fått en ny artikel till Kattstatus srkiven av Djursjukvårdare Jessica Magnusson
:
Nu har vi fått en ny artikel till Kattstatus! 
Men oj vad mycket bra saker det händer i Kattstatus! :) En sprudlande aktivitet verkligen!
Tack! Ja de är fantastiskt, 5 nya artiklar har skrivits bara i januari månad. Och fler är under arbete! 
Nu kan jag presentera 3 nya, lite enklare artiklar till Kattstatus! 
Jag kan nu presentera 3 nya artiklar till Kattstatus
:

High five! 
(Min artikel går för övrigt sakta framåt. Satte mig ner häromdagen för att skriva klart men blev avbruten då.. Men jag är jättepepp på att skriva klart den, så du får den nog snart!) :D
Toppen Hyrrokkin! Jag längtar efter din artikel, den är väldigt viktig! 
Nu finns det 3 nya affischer:
En ny artikel om en jättevacker katträdgård har kommit:

kan jag be min syster länka till kattstatussidan på hennes blogg? är det okej? Det är väl inte världens största blogg men typ alla i hennes skola läser den och det är väl alltid något..

#50 Det vågar t.o.m. jag svara på - det är självklart, ju fler som sprider sidan desto bättre! 
Helt rätt Hyrrokkin!
Dorkiis, det är ett jättebra sätt att sprida Kattstatus på. 

hon sa att hon ska lägga upp länken så imorgon kväll eller något ligger den nog där =)
Idag har Dagdrivarn skrivit en väldigt viktig artikel till Kattstatus!
Jag rekommenderar alla att läsa den! 
För den som inte känner till det engelska uttrycket så är det ett samlingsnamn för alla som bedriver oeseriös uppfödning. Det är viktigt för alla som är intresserade av att köpa katt att känna till hur dessa uppfödare agerar.
Idag har vi fått en artikel om Näringslära som tidigare publicerats på Naturalcatforums, men som vi också behöver! 
Idag har Ängeln.Oliver skrivit en artikel om förberedelser innan man får hem en ny katt! 
Idag har vi fått en mycket viktig artikel av Dagdrivarn
:
Nu startar vi en ny tråd om Kattstatus - Nyheter. Låser därför den här gamla tråden.