Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3080 ggr
Yred3
0

Kattsand till en fiskhatare

Har tidigare köpt ett fint dyrt märke med Kattsand 95 kr /kilot. Tills jag hittade på Dollarstore  helt naturlig sand för 20kr/5kg. Kisse tycker inte om att gå på låda men den måste ju finnas, för att ibland är det ju bara för kallt eller regnigt.

Kisse hatar fisk i alla former t.o.m. i torrfoder. Kan det vara beroende på vad han fick  i tre månader (innan vi tog hand om honom).

Han ledsnar ganska fort på de olika märkena, även på Sheba som länge var det bästa han visste. Just nu är det Kit e Kat som duger.

Yred3
0

Jag glömde skriva att det är My Cat; kattströ på Dollarstore som jag menade.

Imasy
0

Jösses amalia, vad har du då köpt för Kattsand som kostar SÅ mycket?

Kan det inte vara skillnad på sanden då, som gör att din katt inte vill använda lådan?

[Hilo]
0

Att han inte tycker om fisk tycker jag bara är bra.
Gå till närmaste djuraffär och be om ett kvalitétsfoder, det kan vara något sådant han behöver…

Hyrrokkin
0

JAg undrar också vad för sand om kostar närmre 100kr/kilot. Förvånad Det dyraste jag känner till är nog Everclean som kostar ca 20 kr/kg.

Men Olivers torrfoder är väl fiskfritt om jag inte missminner mig för att jag är så trött Tungan ute

vindeln
0

Jag använder Ever Clean och är medlem - 5 kartongen gratis. Då blir det cirka 700 kr för 50 kg. Gå med i Severa - ett tips. OBS Du måste vara uppfödare.Dessutom är Ever Clean det bästa man kan tänka sig.

Yred3
0

Katten har aldrig gillat att använda lådan, den är till för nödfall eftersom han blev ute- katt. Så det går inte åt speciellt mycket sand, bara när det är -25-30 grader kallt och ösregn.

Kattsanden som kostade 95kr/kg, minns jag inte vad det hette, men det var vita kulor. My Cat, ser ut som torr blålera.

IceJossan
0

"Dessutom är Ever Clean det bästa man kan tänka sig."

Har du testat Cal le Cat? KANONSAND med runda korn som INTE dammar som Everclean! Dyrast men oslagbart bäst, enligt mig och många andra som provat!

www.callecat.com

Imasy
0

Kan hålla med o att sanden är bra. Köpte ett par säckar på utställning förut, och det var kanonsand.

Halvdansken
0

Jag har köpt Extreme Classic, och tycker en är jättebra, men den luktar konstigt, "Baby powder". Jag vill inte ha den igen, får huvudvärk av lukten(migränbenägen).

Nu har jag inga barn, men luktar barnpuder så??

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Yred3
0

Har varit på Djuraffären och köpt foder för katt 7+ men ännu inte gett honom det. Vill inte kasta bort säcken som jag köpte för en tid sedan. Han vill fortfarande helst gå ut och då är kattsanden inget problem. Men det måste ju finnas om han skulle kunna tänka sig att använda det. Jag tycker inte att det luktar något speciellt= kattsanden men jag tar ju bort med engång om han har använt lådan. Vi har haft nästan -30 grader på nätterna men han vill ut ia alla fall. Har någon erfarenhet av ringklocka för katten?????

IceJossan
0

#9 Jag känner igen det där. Det är likadant med Evercleans Multi-Crystal Blend (med lila prickar i). Den dammar något fruktansvärt (som all Evercleansand) och doften må vara god med fruktansvärt stark, så jag som inte ens är känslig måste hålla andan/ha munskydd när jag öser en låda med den sanden. Fruktansvärt stark doft!

xray
0

#10  Gå in och kolla på Kattprylar.se. Finns en "ringklocka" för katter som funkar via en sensor.

Pälsbollarna i Höganäs