Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 958 ggr
Tane
0

Hjälp vad ska man göra?

Undrar vad ska jag göra, fick precis besök utav en hankatt som hoppade in genom mitt öppna fönster har 1 kastrerad honkatt och en okastrerad som jag ska kastrera snart. eftersom att hankatten inte är min katt bar jag ut han. och nu sitter den och jamar utanför mitt fönster. den har ingen tatuering eller halsband? hjälp vad ska jag göra?

SaraC
0

Det kan ju väl hända att han har en ägare och bara är på friarstråt. Du kan inte höra runt om någon granne vet vems det kan vara?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tane
0

det är bara jag som har katt på bottenvåningen kan ju hända att det är nåns katt från ett kvarter längre bort såg den i somras som en kattunge och trodde nästan att det var min katt som rymt men min katt har ju en svart haka och det har inte den.

SaraC
0

Okastrerade hanar kan ju ströva bra mycket längre än så, så det är ju inte omöjligt. Är du rädd att den fryser nu inatt?

Tane
0

jag är nog mer rädd för vad mina grannar kommer att säga när det står en katt som jamar under mitt fönster. katter får ju inte gå lösa ute här. bor inne i stan. den katten kan ta sig in i vårt soprum där det är någorlunda varmt allafall några plusgrader.

SaraC
0

Okej. Ja, jag vet inte riktigt vad man mer kan göra än att fråga runt bland grannar och folk som rör sig i området, hundägare och liknande. Att t.ex. sätta upp lappar hjälper ju inte ikväll.

Tane
0

ska prova sätta ut lappar imorgon. grannarna får helt enkelt ha tålamod i kväll och i natt, bara den har chipmärkning i nacken så slipper den bli avlivad. tack för tipsen förresten jag skriver sen hur det har gått.

SaraC
0

Ja, det vore väl sorgligt om den blev det för att ägarna inte tar sitt ansvar eller för att den rymt. Du kan förresten ringa polisen också!

Tane
0

Han inte sätta upp lappar, när jag gick ut på morgonen såg jag att den hade blivi ihjälkörd utav en bil/lastil/buss :'(

SaraC
0

#8 Nej Gråter Så onödigt och tragiskt! Ringde du polisen om den?

Tane
0

jag ringde polisen, polisen kom o frågade om det var min katt, de tog med sig den men tydligen hade de släppt ut den igen. såg en kvinna också på morgonen som bara tittade på katten hon såg helt förstörd ut, antagligen hennes katt :'(

SaraC
0

#10 Men vad konstigt och dumt att de tagit den med sig och sedan släppt ut den igen Obestämd Tänkte mest om du ringt och talat om att du sett en överkörd katt, men det kan ju väl hända att det var kvinnan du såg som ägde katten då.

Tane
0

kvinnan hade vart i kontakt med polisen och hennes katt var det Gråter, Polisen i denhär stan är lite konstiga. Ringde tidigare en natt men då svarade ingen på polisstationen och då hade någon lämnat två stora kamphundar utanför min dörr. klart man blir ju rädd när man bor ensam och är kvinna o ser såna utanför dörren. Polisen kom dock 2 timmar efter att jag ringt till 112 men fick ett lokalt nummer.

[Norrbysa]
0

Känns som ett fall för media. Har läst liknande artiklar i tidningen förut. Polisen skulle självklart inte släppt ut katten. Helt idiotiskt och hjärtlöst gjort!! Hittar de ingen ägare bör de istället lämna in katten på närmsta katthem.

SaraC
0

Håller med #13. Släppte de ut katten igen är det ju helgalet! Skrikandes