Katter iFokus

Katter

Etikett: vila-i-frid
Läst 763 ggr
Veduran
0

Mina goa katter som inte finns mer...

Först ut är Tuffi och Sejki. Tuffi blev planerat gravid men gick över tiden. Det blev att akutsnitta henne och av 5 kattungar överlevde en… Sejki. Tuffi var en enmanskatt och höll sig mest till mig, tyckte inte om killar så mina killkompisar jagade hon… och BET! :S :D

Sejki däremot var snällheten själv, så go och mysig mot alla :) 

Tuffi är den grå och Sejki vit och svart.

Veduran
0

Imse var en katt som följde med mig och min dåvarande pojkvän genom stan (Ume) en kväll. En lång promenad på över en timme och han ville inte gå ifrån oss. Alltså tog jag hand om honom för att ev. hitta ägare eller omplacera honom.

En gosig och snäll katt som fick ett hem hos en arbetskompis till mamma. Tyvär råkade ägaren köra över honom… 

*sådana där jättebågar var faktiskt poppis då! Fot i munnnen *S*

Veduran
0

Ipsson eller Mr. Philipsson som egentligen är det namn jag gav honom hade sprungit hemlös på Ålidhem i över ett halvår när mormor ringde och bad mig att ta hand om honom. Men jag bodde bara i en liten etta och tyckte att det skulle inte bli riktigt bra. Då började hennes granne med stora övertalningförsök… han hotade (mest på skoj *hoppas jag*) att annars skulle han avliva honom. Katten var jättetovig och mager.

Jaha… alltså kom Ipsson in i mitt liv och han åt och sov i flera dygn. När han piggnade till lite fick jag raka honom på hela magen och på sidorna eftersom halva honom var en tova. Han hade alltid tungan hängande utanför och såg lite lustig ut… jättesnäll och go katt :)

Men ju mer han piggnade till desto mer märktes det hur mycket han vantrivdes att vara inne så tillslut ordnade jag ett hem åt honom i en by utanför Umeå. Men han försvann på något sätt därifrån :|

Veduran
0

Och det här är Tofflan. Min honkatt som dog för 1,5 år sen i giftstruma och juvertumörer, hon blev 12 år.

Hon var en liten förnäm donna som inte fann sig i vad som helst. Hon var jättesnäll men lite egen :)

Hm… verkar som om grå och svart-vita katter förföljer mig på något sätt :)

När jag var ännu mindre hade jag en katt som hette Sotis men han har jag inget kort på.

Märks det att jag fått en scanner i julklapp? Oskyldig

WesthKiowas
0

Vad trevligt att få se dina bilder och berättelser om dina katter. Tack!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Veduran
0

Liten miss bara att det blir i PDF-format… måste lära mig lite mer om den här skannern så jag får det som jag vill :)

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha, Veduran, en till som har problem med sin nya scanner. Köpte mig en Canon CanoScan Li De 25, som jag inte har blivit riktigt sams med än. Min gamla skänkte jag bort, men den klarade jag av ordentligt!  Så här kommer en bild av salig Pyssa, fixad med min gamla scanner! Hon blev 17 år.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Murre_Uddiz
0

Håller med #4. Trevliga katter =)

Veduran
0

#6 det här ska vara en enkel sak *syftar på skannern* så då får jag väl tro på det då *S* Det här är en "brother" som skannar, kopierar och skriver ut… får träna mera så blir det nog bra :D

Söt Pyssa :)

Pia
0

Men så mysigt med dessa små historier, Veduran. Ipsson är nog min favorit på bild…:)

Och om du skall vara riktigt ärlig så är det nog saknaden efter dessa fantatiskt tjusiga glasögon som gjorde att du hade så svårt att hitta nya bågar i höstas, eller hur…;)

Veduran
0

*S* ja du har nog rätt Pia vad gäller min beslutsångest gällande höstens bågar :P :D

Och Ipsson var en jättehärlig katt, hade gärna behållit honom ifall han hade trivts som innekatt, jag bodde ju mitt i centrala Ume vid den tiden och tyvär tyckte han inte om att bara vara inne.