Ännu en färgfråga.
Frågan kom upp i en annan tråd, och för att slippa kapa den så skapade jag en egen..
Har länge funderat, ch hört många åsikter, men kan ju vara på god tid att få reda på det - Efter 10 år..
Jag har själv mina misstankar, men vill se vad ni har att säga..
-Om det hjälper.
- Huskatt
- Mamma svartsköldpadd
- Pappa solid blå med vitt
- kullsyskon blå mönstrat
Vad har min Lucy-Siray för färg..?
avkomman kan inte vara mönstrad om föräldrarna är solida…
#2 Ja, nu var ju detta ingan planerad parning, så fler fäder kan ju vara inblandade..
Det var sett en blå solid med vitt parade honan 2 ggr.
Är sköldpadd en solid färg?
Din katt, är bottnen av hårstråna vita? hon ser ut kunna vara smoke, och i så fall måste mor eller far också varit det.
Hon är antingen svart med vitt, eller svartsmoke med vitt.
Solid = ej mönstrad
Så en padda kan vara solid eller mönstrad.

Hilo: Din katt är svart-smoke med vitt =) Mönstret är ett sk spökmönster.
#6: Din hona är svartskölpadd antagligen tigre eller spotted mönstrad.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag tycker inte att hon ser mönstrad ut .Kan man få se en bild framifrån?
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker att katten är svart med vitt - en dåligt genomfärgad svart, men inte smoke. Många katter kallas felaktigt smoke, eller rentav choklad, då det inte är alltid en svart katt är svart hela vägen igenom - det är vanligt att pigmentet inte alltid täcker helt. Det kan också variera över tiden, och över året.
#9 Hon har alltid haft den där ljus/vita underlaget..
Enda sedan barnsben, tyvärr finns inga bilder på henne då
#6 OJ!
Nog för att mamma till min misse var långhårig, men vad lik hon var mamma Gizmo!!
**
#5** Jodå, jag är mycket väl medveten om att solid är ej mönstrad..
Därför vart jag förvånad när du nämnde att det inte går, när mamma är sköldpadd, uppenbart mönstrad då.. Väldigt lik bild #6 
Vet att sköldpadd kan vara bådeoch.
jag har ingen aning om vad lima är mer än svartsködpadda. Jag ser både randigt på vissa ställen på henne och fläckar(spotts) på vissa ställen. Mycket märkligt.
Säger som Monica, Lima är tveklöst en solid sköldpadda, inte mönstrad.
Ja, Lima är solid.
Jag tycker att katten i #0 & #1 är svartsmoke-vit. På bild #0 ser man det ljusa silvret i vecket vid benet. Jag tycker den har tydliga tecken på att vara silver bla pga att den har tydliga spökmarkeringar både på kroppen och framförallt i ansiktet, sen är den ljus i öronen och har ljusa öronkanter.
Föräldrarna kan ju vara de som ni tror men att en av föräldrarna är en "dålig" silver och blir synligt på avkomman eftersom silver ju oftast syns allra bäst på svart. Agouti är hon inte.
//Eva
#18 Ah, tack..
Nu är det några som sagt svartsmoke-vit, silver..
Så vi får väl gå på det då :)
Ja, mamman är jag 100% säker på med svart sköldpadd..
Pappan(?) är ändå dock bara en katt som man sett honan parats med 2 ggr..
svartsmoke med vitt
S*Winsnes Wilda