Vågar jag använda vanligt schampo?
Esar stinker stekos - och nu menar jag stinker som i att vi har en vandrande köttbulle i huset! (Hade gjort wallenbergare och lämnat stekpannan på plattan för att svalna.. smaaart Natty!)
Vi är tyvärr inte hemma just nu och jag har inget kattschampo till hands.. vågar jag använda mitt vanliga schampo eller kommer han få värsta hudirritationen? :/
Vet ju att man kan använda YES men det är väl snäppet värre än vanligt hårschampo..?

Du kan gärna använda lite grön Yes diskmedel. Man behöver dessutom inte så mycket utav det. Det rådet fick jag då jag inte hade kattschampo hemma. För att vara säker på att jag använde rätt mängd spolade jag upp en hink med utspett diskmedel och tog en liten svamp som jag använde mig utav för att gnugga bort smutsen från min hankatts kropp. Jag har hört att vissa riktigt masserar in det tills det löddrar, men jag ville vara på den säkra sidan och det fungerade jättebra för mig :)
Yes diskmedel använder jag bara till mina katter.. Tycker det är det bästa..
Dock ska man vara extra noga med att skölja av allt ordentligt!
Okej, diskmedel it is then! :) Tack så jättemycket för hjälpen! Nu skall här duschas stekos-katt :P

Esar är semi-långhårig så efter lite överläggande blev det lite LUSH-schampo jag hade med mig. Bra med djupa fickor i necessären ibland!
Vet att jag blev tipsad barnschampoo t.ex barnängens som är ganska milt. Men det är ju inte säkert man har det hemma heller.
//Pia
Ang kort- och långhåriga..
Till mina norska skogkatter som då är semi så tycker jag att just Yes är bäst 
Det är nog säkert så, jag är har dock problem med diskmedel själv (Får utslag och skit) så är väl därför man är lite extra hönsig 
#9 Han ser ju till och med ut att tycka att det är lite småmysigt :D
Min Thindra tror jag gillar att bli duschad för hon står självt med tassarna på väggen medan jag duschar henne;)
//Pia
#9, nä hos den lilla damen var badidén nog inte lika väl förankrad so to say
Här kommer en bild på en nybadad Esar, det blev dusch idag igen - den här gången pga. kass mage
Skall lämna in honom för kastration imorgon så vill inte att han skall gå runt med äckelpäckelbakterier i operationsområdet.

Skulle bara kunna drömma om att duscha min ena kisse. Imponerad att ni lyckas.
Håller med Puma här barnshampoo. Svider ju inte i ögonen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Riktigt håller i sig!