Katter iFokus

Katter

Etikett: andra-djur
Läst 1309 ggr
Mymlan
0

Så viktigt att id märka sina djur

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5585192.ab

Nu handlar denna artikel visserligen om en hund men kunde likväl handlat om en katt. Pga hunden var chippad så fann de ägaren efter 9 år.

Så id märk era katter, för tänk om de springer bort, rymmer etc. Id märkt djur är det mycket enklare hitta ägaren.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Hilo]
0

OJ, hela 9 år..

Och sådan hemsk histora.. med ett lyckligt slut.

blondifire
0

man måste tänka på att regga dom oxå.sverak har en databas nu oxå.för vad spelar det för roll om man inte gjort det,liksom..

S*Winsnes Wilda

ksofia
0

Ja, ID-märk!!!

Min älskade Kajsa försvann för två år sedan och hon var inte märkt. Åh, vad jag ångrar det. Om hon lever så hade det kanske funnits en chans att hon kom tillrätta.

Mina kvarvarande katter är nu id-märkta.

tuska
0

# 2  Läste nyss på SVERAKS sida att registrera huskatt behövs ett huskattsbevis

Mymlan
0

#4 Då lär väl ej så många huskatter reggas, jo av sverak medlemmar.

Jag som inte ens är medlem i ngn kattklubb o tänker ej bli heller. Så jag lär väl då ej kunna regga mina 2 huskatter då de är idmärkta.

Var så bekvämt då det gällde hunden betala 150:- sände till JBV sedan no more med henne.

Nu så sända då till JBV ang katterna? jaga huskattbevis, sända till Sverak kanske det kostar det med. Njae..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

ksofia
0

Mina katter är registrerade i Svenska kennelklubbens register. Räcker inte det? Ska man även registrerad dem hos Sverak?

Vad jag kan se på Sverak, så behövs inte huskattsbevis för registrering i ID-registret, däremot intyg på ID-numret (intyg från vet eller SKKs ägarregistrering). Har jag förstått det rätt?

Dorkiis
0

men på www.skk.se är det väl bara att betala 130 kr och sen finns katten i deras register.. och där kan man ju ha hunden också =)

blondifire
0

d e samma med sverak.finns blanketter på hemsidan och printa ut,skriva i uppgifter samt ID nr o skicka. gratis!!

S*Winsnes Wilda