Katter iFokus

Katter

Etiketter: bildtrådarvideoklipp
Läst 2871 ggr
Juizy_j
0

Illustrerad och målad Bonnie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tråkigt igår.
Hoppas någon tycker om den, själv blev jag nöjd :)

Kanske är någon som vill ha en målad bild av sin katt? :)

Med vänlig hälsning
Josefin

blondifire
0

Ja gärna!! ta foton på min hemsida o gör nåt coolt,gärna en bannerSkrattande. S*Winsnes Wilda

S*Winsnes Wilda

Juizy_j
0

Jag målar gärna en bild åt dig, men jag har ett företag och tar betalt för banners och liknande.
Jag tar en utav dina bilder och målar :)

Även illustrationer kostar, men dem som vill får just nu var sin bild )
Så är det en specifik bild man vill ha målad så får man säga till :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Jina
0
Juizy_j
0

#1 Du får gärna skicka länken till bilden du vill ska bli målad, är svårt för mig att välja.

#3Det ska jag försöka med^^

Med vänlig hälsning
Josefin

Juizy_j
0

#1 Du får gärna skicka länken till bilden du vill ska bli målad, är svårt för mig att välja.

#3 Det ska jag försöka med^^

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

Jag skulle också gärna vilja ha en eller flera målade bilder på mina katter, men jag gillade dock inte att det var sådär utdraget och nästan "flytande" utan jag vill ha mer verklighetstrogen päls osv, men jag antar att du först har skissat upp och sedan färglagt i ett program? Min syster gör nämligen likadant, men hon är inte så sugen på att måla på beställning, utan gör det när hon blir inspirerad, som en hobby :)

blondifire
0

mimmi

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Leo

S*Winsnes Wilda

Juizy_j
0

#3 Nu är din bild klar! Jag höll på att ge upp minst 30gr!!
Vet du att din katt har miljoner färger i varje hårstrå!? :D

Bilden är väldigt mörk och jag är ledsen att jag inte kunde göra den bättre =/

Med vänlig hälsning
Josefin

Juizy_j
0

#6 Jag kan göra med päls om du vill.
Eftersom att jag ger bort 1 bild gratis så kan jag ju göra en åt dig så får du se om det duger? :)

#7 Vilken utav bilderna? Jag ger bort en om man vill ha fler kostar det en liten peng. Tar så mycket tid att göra ^^ :D

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#10 Ok, du kan prova med denna :)

Juizy_j
0

#11 Oh no! Inte en till sådan där superduper-massa-färger-katt till;P
Jag ska göra mit bästa, men hinner nog inte mer ikväll. :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#12 Men du behöver inte färglägga den, du kan bara försöka skissa upp henne med blyerts så att det liknar henne så mycket som möjligt.

Juizy_j
0

#12 Okey, så du vill bara ha skissen?

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#14 Ja, det går jättebra :)

Juizy_j
0

Här är skissen^^

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

Okej tack :) Av ren nyfikenhet, kan du skuggningar och sånt? Du behöver absolut inte göra det, men om det var svårt med färgläggning så kanske det hade varit lättare med "färgläggning" med blyerts, typ skuggningar osv. Men annars tack så mycket :)

Dorkiis
0

Du får jättegärna göra en bild på min Ellie om du hinner och orkar =)

Juizy_j
0

# 17, jag är inte alls bra på skuggningar.
Men självklart färglägger jag din misse om du vill! :D

# 18, Klart jag orkar^^ Hinner nog bli klar imorgon :)

# 8, Jag har börjat teckna Leo nu^^ Tror den kommer bli jätte bra!
Det var en bra och stor bild, då är det lättare att få med detaljer :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#19 Ja du kan ju testa färglägga den och se hur det blir! :) Tack!

Annaliz
0

Här är en light, medium, dark version av den bilden jag la in i tråden (med skuggor och linjer). Ungefär så var det väl jag tänkte mig att bilden skulle se ut men försök lägga till färg så får vi se :)

Annaliz
0

blondifire, jag tog mig för och testade köra light, medium, dark skiss på din mimmi. Här är bilderna ifall du vill ha. Dock i litet format, men det går att göra större. Hoppas det inte gjorde nåt :)

Här kommer lightversionen.

Annaliz
0

Medium

Annaliz
0

Dark

Jina
0

Tack tack :)

blondifire
0

tack annaliz!! TS,ta den på Leo då(den röda katten.)

S*Winsnes Wilda

Juizy_j
0

annaliz, du får gärna skapa en egen tråd med dina bilder, men det är inte alls min typ av konst, jag gör det för hand inte med inställningar :)

Med vänlig hälsning
Josefin

MyTwiggs
0

Så du gör bilderna för hand?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Juizy_j
0

Ja det är klart :D

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

Stringles, jag är inte intresserad utav att ta tråden ifrån dig. Jag har inte intresset för att skapa bilder om det så är för hand eller med program :) Jag ville bara visa på ett ungefär hur jag förväntade mig att bilden på Tjorven skulle se ut, men det kanske blir skillnad när du färglägger den. Jag ser fram emot resultatet :) Min syster ritar för hand och färglägger i ett program, ibland färgläggs det för hand också… men jag antar att du också gör det med dina kattbilder? :)

Juizy_j
0

# 30
Hur menar du med mina kattbilder? :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#31 Det jag menar är att du skissar upp för hand och scannar in bilderna i datorn och färglägger sedan i ett program, eller? :) Det ser iallafall datagjort ut ;P

Juizy_j
0

# 32
Jag har något som heter ritplatta, jag gör allt i datorn.
Ritplattan fungerar som ett vanligt ritpapper, fast det du ritar kommer upp på ett "papper" i datorn istället :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Annaliz
0

#33 Ja, min syster har en sån också, jag förstår precis vad du menar.

Juizy_j
0

Ja :D Kul att höra^^ Det är inte så många som vet vad en ritplatta är alltid :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Puma77
0

Stringles; en liten fråga. Jag har själv en ritplatta även om det varl änge sen jag använde den nu. Använder den mest till att fixa och dona med bilderna inte att rita men jag har tänkt testa på det senare med och har lite svårt med att hitta rätt pensel eller penna som blir som jag vill. jag är ute efter de där fina jämna linjerna som du t.ex har som man ser på morrhåren men även som konturer. Vilken använder du och vilken storlek? Jag har blivit tokig när jag letat och letat men inte fått det som jag velat så jag har gett upp.

//Pia

Juizy_j
0

#36 Jag hade samma problem ända tills "polleten föll ner" ^^
Jag ska berätta exakt hur du ska ställa in penseln, men jag hinner absolut inte det nu, jag lagar mat plus att jag måste bli färdig med hemsidan! *puh mycket idag!

Samma till er andra som jag lvoar att måla åt, jag hinner inte det idag! =/ Men lovar att jag gör det :)

Med vänlig hälsning
Josefin

Jojo85
0

Skulle jättegärna vilja ha en bild på mina pojkar.. Om du har tid och lust! Du är superduktig :)

Mvh Jojo

Juizy_j
0

Tack :D Som sagt har mycket att göra, är osäker på om jag hinner imorn. Vi får se, men jag ska försöka^^

Med vänlig hälsning
Josefin

Puma77
0

kanon stringles. Väntar tålmodigt så ingen brådska;) Har själv massor att göra då jag både tillverkar och säljer kattleksaker för de hemlösa katterna och det är en hel del som skeppas ut varje vecka över vårt avlånga land:)

//Pia

MyTwiggs
0

Spännande! Ser också fram emot en förklaring! Kansk att man skulle skaffa en ritplatta…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Juizy_j
0

#40 Du har ingen hemsida där man kan se vad du gör för något? :)

#41 Det ligger lång träning bakom och det gäller att ha tålamod.
Bara det att man ska lära sig att titta på skärmen och inte där man ritar tar ett tag^^ :P

Med vänlig hälsning
Josefin

Puma77
0

#42 jo finns en liten visningsblogg. Men det mesta är genom tradera sen kan köpare där gå in och kontakta mig om det är något de missat eller saknar så kan man fixa det.

kks-salutorget

det finns mer på tradera dock för en del saker har vi inte så mycket av så det läggs inte upp på sidan.

//Pia

blondifire
0

har köpt flera av skyltarna genom tradera,jättefina!!Kyss

S*Winsnes Wilda