Katter iFokus

Katter

Etiketter: bildtrådarvideoklipp
Läst 1806 ggr
Polly
0

Hääälp med tassavtryck till julkort!

Jag hade planer på att göra egna julkort i år men nu börjar tiden bli knapp. Utseendet på korten är klart och efter mycket fixande och trixande är material inköpt. Nu återstår bara en sak (förutom att göra korten så klart) och det är att få till underskrifterna. Naturligtvis ska hela familjen skriva under och för oss tvåbenta är det inget problem. Det är värre för katten i familjen. Att få henne att sätta "riktiga" tassavtryck på varje kort har jag redan gett upp (utan att ens prova) men jag tycket att det inte skulle vara svårt att i alla fall hitta en bra "tassavtrycksbild" att sätta in på kortet. Men jag hittar ingen!!! Finns det någon där ute som kan tipsa om en enkel bild (jpeg eller likn.)som går att klippa in i ett vanligt dokument (den får dock inte vara för liten så att den blir grynig när jag förstorar upp den för att passa kortformatet).

Pia
0

Jag vet att Iams hade klistermärken med fina tassavtryck på, i alla fall förr. Om du letar kanske du kan hitta den loggan på nätet, eller deras matpåsar.

Annars tycker jag det är charmigt att bara rita lite ojämna tassavtryck med tuschpenna på korten:)

Syllan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte om du kan använda denna men kanske?? Bifogar den iaf. /Sylvia

reddie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske denna…

Scilla
0

Om man vill göra riktiga tassavrtyck, någon som har någon tanke om färg? Vill ju inte att lillan ska slicka i sig något farligt…

evamojje
0

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Polly
0

Tack så mycket! Den jag valde blev riktigt bra. Att upplösningen inte var den bästa kom gjorde inte så mycket eftersom jag skrev ut på lite genomskinligt mönstrat papper (mycket snyggt) och då blir ju trycket lite oskarpt ändå. Nu gäller det bara att få iväg själva korten :-)