Göra rent kattlådan-frågor
Är lite nyfiken på hur ni gör med era katters lådor. Det har säkert funnits liknande trådar härinne förut, men jag vill gärna ha era svar på just de här frågorna 
1. Hur ofta gör du ren lådan? Alltså hur ofta plockar du bort avföringsklumparna.
2. Hur ofta skurar/sköljer du ren hela lådan?
3. Vad använder du för Kattsand?
4. Hur många katter har du?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ska väl svara själv också 
1. Oftast 1 gång/dag
2. Ungefär varannan vecka blir det nog
3. EverClean
4. Två
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
1. Hur ofta gör du ren lådan? Alltså hur ofta plockar du bort avföringsklumparna.
Så fort jag ser att det är något där, allt mellan 2-10 ggr/dag
Varannan vecka
Just nu Katty (5kg´s påsen som fortfarande är bra)
Två
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Varannan dag nu när vi hade fler katter, men annars var det nog med två katter var tredje-fjärde dag.
När vi tömmer hela lådan på sand. Det är inte så ofta men när den är tom så är det lika bra att göra allt på en gång =)
Vi har börjat med Ever Clean vilket jag är supernöjd med eftersom det förra (Katty) ofta gjorde sönder klumparna och hela sanden blev kass =P Ever Clean har bättre klumpning och det luktar mindre
4. Hur många katter har du
Tre, två vuxna en kattunge

2 gg per dag plockas det rent från kattbajs o kissklumpar.
1 gång i veckan töms lådan o sen tvättar jag den ren i varmt vatten o Yes diskmedel. Men kattsanden flyttar jag tillbaka eftersom den är fräsh om inte byts den ut.
Pussi compakt kattsand
1 katt men 2 lådor :) alltid en trevlig låda finns

1. Två gånger per dag är jag där och plockar annars vid behov om man märker att det är mycket trafik nån dag
2. Minst en gång per månad storstädar jag lådan. Fast då skurar jag bara ut den med skållande varmt vatten. Är kattsanden fräsch så häller jag tillbaka den.
3. Everclean
4. Två små (?) sötnosar
1. plockar kiss och bajsklumpar hela dagarna i 4 lådor. samt de 4 kisslådorna åt kattbebisarna
2. varje vecka rengörs lådorna med Virkon-S
3. Husses klumpbildand sand köper in stort lager på 200 liter
4 . Åtta vuxna, 5 kattungar som behöver egna kisselådor med icke klupbildane sand, de lådorna görs ren med virkon-dagligen.

1. minst 2ggr om dagen men oftast fler..
2. minst varanan vecka, men sanden brukar man kunna åter använda iaf en gång.
3. EC har 2 lådor.
4. 3st hemma hos mig.

1. 1-2 gånger om dagen, två lådor (nu har vi tre lådor och tömmer oftare då den ena gärna sätter sig där han inte ska nu när han är dålig i magen).
2. Tar ur sand och tvättar hela kanske en gång i månaden. Någon gång i veckan har jag en fuktig svamp och tvättar de höga kanterna då en katt står och kissar ner dem. Sanden byter jag i princip aldrig, har hela tiden fullt.
3. Everclean blandat med pussi kompakt.
4. 3 st.
Blir 2 ggr per dag i regel. Kan bli någon mer gång om jag ser att det behövs någon gång då det varit många besök på lådan.
Beror på vilken sand jag använder.
Har precis bytt och börjat använda Everclean
3
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Blir 2 ggr per dag i regel. Kan bli någon mer gång om jag ser att det behövs någon gång då det varit många besök på lådan.
Beror på vilken sand jag använder.
Har precis bytt och börjat använda Everclean
3
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Två gånger om dagen, morgon och kväll
En gång i veckan skuras de ur med såpa
Pellets och peeweelådor
8 (+just nu 10 kattungar)
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Två gånger om dagen ungefär. Är jag hemma och hör att de är på lådan så plockar jag bort bajset direkt.
När jag byter sand. Det brukar bli ungefär en gång i veckan. Då skurar jag ur den med såpa.
Vit kristallsand, två olika märken. Fresch & Easy från Coop och Lamina kristallsand från foderbilen.
2 stora kattkillar
1. Minst 2 ggr/dag
2. Det beror på hur pass använd lådan är, men oftast var 14e dag.
3. Ever Clean
4. 5 st

1. Varannan dag ungefär
2. Minst 1 gång i veckan
3. Toa-Lätt
4. 3 vuxna, 4 kattungar