När vet man att det är dags?
Nu blev jag lite orolig här. Basilika ligger och rycker väldigt och kurrar. Hon har varit väldigt trött idag och väldigt kelen.
Vet inte exakt när hon blev parad, men runt den 20-24 mars.
Så nu undrar jag hur man märker att det är dags? För det är rätt snart det är dags.

Och någon tid på dygnet som är vanligast att dem föder? Eller spelar det ingen roll alls?

Tidig morgon eller sen kväll.
Du märker att förlossningen kommer att ske idag om:
- Mjölkproduktionen ökar
- Kroppstemperaturen sjunker en grad (38.5 grader) normalt 39,5 grader, ta gärna tempen på din katt de sista dagarna.
- Magen blir mjuk och sjunker
- Katten tvättar sig ofta i stjärten
- Katten blir orolig och du kan se de första värkarna genom lätta sammandragningar
- En katthona ska föda sina ungar efter 58:e dygnet och före 71:a dygnet - för tidigt eller för sent födda kattungar har mycket svårt att överleva.
- De flesta honkatter föder själva, men vill att matte eller husse "håller tass"
- Kattungar kan födas både med svansen först och med huvudet först.

Tack=)
Det blev inga ungar igår kväll. Men hon ville verkligen inte vara ensam, så jag satt uppe med henne bra länge vid korgen.
Idag har det inte kommit några heller. Så vi får vänta och se=)

Spännande!! Min hona kanske ska föda idag oxå!!
hon har hela dan velat hålla tass och jag har inte fått gå iväg för då har hon kommit skrikandes bakom mig
men just nu är det lugnt, hon ligger och myser med sin storebror 

Än så länge har hon fått två små =) Två mörka saker ^^
Hon ligger fortfarande och flämtar väldigt, så får se om det är en till som tittar ut eller inte. Bilder kommer senare=)

Nu har en till kommit =) Hon ligger fortfarande och flämtar, så vem vet, det kommer kanske fyra=)

När kan man byta handdukar och så? Vet fortfarande inte om hon får en till eller inte.
Se till att det är rent och torrt hela tiden.När allt är klart så bäddar man rent en sista gång.
Stolt ägare till tre La permer

Okej=) Jag tog bort den blöta handduken. Filtarna under hade inte blivit blöta, så de ligger på dem just nu. Så fort Basilika får lite mer ork så ska jag bädda rent =)

Hur har det gått? 

#13 Det har gått bra =) Tre ungar blev det. Dock ser hon fortfarande tjock ut och hon har något i magen. Så antingen är det en förstorad livmoder som mammas kompis som är veterinär sa, eller så är det en till unge. Men mamma katt mår bra, så det är bara att vänta och se=)
Här kommer bilder på de tre så länge.
Denna kom ut först och är svart.

Hur är det med dem små? :)

#16 Det är bara bra som jag kan se det =) Äter och sover massor =)
Naaw vilka gulliga små djur :)! ska dem säljas eller ska du behålla dem själb?:)

En ska vi behålla, troligtvis den sista hanen. Men det får vi se sen när de blir äldre=)
hoppas det går bra!! Lägg gärna ut bilder på de små sen