Katter iFokus

Katter

Etikett: utställning
Läst 2116 ggr
JessicaN
0

Skillnad på "välja dag" och 2-cert utställning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ställde ut min huskattskille i Örebro igår för första gången (för mig också) och det var en "välja dag" utställning enligt SVERAKs hemsida och det vet jag vad det menas med, alla raser båda dagarna, men jag ska ställa ut honom i Örebro igen 6 juni men på SVERAKs hemsida så är det en 2 cert utställning, vad menas med det?

Utställningen är 6-7 juni men jag kan bara 6 juni och eftersom jag har en huskatt så kan han ju inte ta några titlar.

Någon som vet om man måste vara där båda dagarna då?

tuska
0

Du kan ställa ut katten båda dagarna om du vill

MonicaLagerquist
0

Det är två separata utställningar så du kan välja en av dagarna eller ställa båda dagarna om du vill det.

Stolt ägare till tre La permer

JessicaN
0

Tack så mycket för svaren! :)

Så det är ingen skillnad?

Tänkte bara eftersom den som var i helgen kunde man välja dag på. Varför står det olika? ("välja dag" och 2-cert)

Så jag kan anmäla mig till den 6:e juni och sen behöver jag inte vara där den 7:e alls och inte katten heller?

AakresRagpride
0

Stemmer det, du kan melde deg på en av de dagene om du
ønsker:)

Har ei venninne som kun stiller på søndager, siden katten er dritlei

om hun stilles BÅDE lørdag o søndag.

I norge har vi kun 2 cert-utstillinger, det vil bare si at man kan stille begge dagene om man vil Tungan ute

MonicaLagerquist
0

Ja du varför de skriver så där vet jag inte.Nu i Örebro i helgen så fick man bara ställa ena dagen fast det var två separata utställningar.För att på så sätt bereda plats för fler katter.Men till sommarutställningen gör NERK tydligen inte så.

Så i sommar kan du välja och behöver bara vara där en dag om du vil/kan.

AakresRagpride
0

#5 Hm, er det slike regler i sverige?Obestämd

Om jeg melder meg på en svensk utstilling får jeg jo stille begge
dagene, om jeg ønsker det..Og omvendt,i norge får man også stille begge dagene.

JessicaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaren! :)

Så när det är "välja dag" så får man bara ställa ut ena dagen medan om det är 2-cert så får man antingen ställa ut en eller båda dagarna om man vill?

*Lite trög* :P Helt ny inom området.

tuska
0

jepp du har fattat helt rättSkrattande   ställer man ut båda dagarna ska det vara 2 utställningsanmälningar en för lördag en för söndag.

JessicaN
0

Okej, tack så mycket! :) Har funderingar på att ställa ut min Findus i Hallstahammar den 4 april också, tyckte det var så roligt :)

JessicaN
0

Tänkte höra med er också, utställningen som var i Örebro i helgen var den första jag någonsin varit på och då skickade jag min anmälning till NERKs utställningssekreterare eftersom jag är medlem i NERK och om jag nu ska ställa ut Findus i Hallstahammar så ska jag skicka min anmälan till MIN utställningssekreterare och inte till den arrangerande klubbens, men måste jag skicka med något nytt frankerat kuvert eller skriva VRKs utst.sekr.adress eller så eftersom "min" ska skicka den vidare eller gör hon det ändå?

Hoppas det blev förståeligt nu :P

MonicaLagerquist
0

Du skickar din anmälan till DIN klubb som sen samlar ihop klubbmedlemmarnas anmälningar och sänder de vidare till arrangerande klubb.Du behöver inte skicka med kuvert det ingår i din klubbavgift.Det är bra om man sänder in sin anmälan i tid så att klubben inte behöver sända fler brev.Man får inte betala i förväg men man kan skicka anmälan till sin klubb i förväg så att klubben kan sända den vidare så att den kommer in rätt dag.

JessicaN
0

#11 Okej, tack :)

Det är t.o.m. den 6:e man har på sig med anmälan, men får jag inte skicka in betalningen eller hur menar du?

För på VRKs hemsida står det att en komplett anmälan består av både inbetalning och anmälan.

Tänkte skicka in anmälan imorgon eller på onsdag, ska jag vänta ytterliggare någon dag med betalningen eller kan jag skicka den samtidigt.

Det är plusgiro betalning, hinner dom få det i tid om man väntar någon dag extra?

Ursäkta om jag har många frågor och för att det tar en stund att fatta, heheh :P Det är mycket man ska tänka på när man inte är van.

MonicaLagerquist
0

Det är första dagen för inbetalning som är viktig.Man får ABSOLUT inte betala för tidigt. Sen gäller det att vara tidig med betalningen så att man är säker på att komma med.Nu till UKs utställning kom det in över 700 anmälda katter första dagen och det var 240 katter som kom med.De 700 hade alltså betalt första dagen.

Ja det är oftast komplett anmälan som gäller så det gäller att se till att ens egna klubb har pappersanmälan i god tid och att de är snabba på att få iväg anmälningarna i tid.Om det är till Västerås Kattklubbs utställning du ska anmäla så gör det omgående.Den första dagen var ju 7/1 och sista dagen är den 6/2.

JessicaN
0

Tänkte skicka in anmälan idag men jag ska alltså skicka betalningen idag också..?

Mona22
0

#14 jo skicka den så fort du kan =).betalningen kommer väl in dagen efter eller så så skicka iväg den idag.

JessicaN
0

#15 Okej, tack :)

Är ganska ny på allt sånt här, ställde som sagt ut min huskatt i helgen för första gången och då var det min klubb som arrangerade, så det var inte lika mycket att tänka på då :P

EddaM
0

Hoppas att du kommer till Hallstahammar med. Kommer vara där med min huskatt SW´07 Feztiz igen. Hon som blev BIS långhår på lördagen=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

JessicaN
0

Har skickat in allt nu, hoppas det inte blir för sent bara. Tack så mycket för hjälpen allihopa, för att ni hjälper en nybörjare som mig :)

#17 Ja, hoppas också att allt går vägen. Tur att inte min Findus tävlar mot Feztiz, han hade inte haft någon chans då :P

Findus tävlade ju mot Stephanie som blev BIS korthår, fast jag blev ändå glad för att en av domarna hade röstat på Findus :) Fast jag ska sätta honom på lite diet nu, Charles Spijker tyckte att han var "Wellfed" :P och han har fått lite mage sen oktober bara.