Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 742 ggr
Pia
0

Kattvakt med vett & etikett

Oops, det här lät ju inte så särdeles trevligt av kattägaren som bad sin arbetskamrat vakta hennes två katter i en vecka…

Läs mer

Hur brukar ni göra när ni behöver kattvakt? Ersättning i pengar, gåvor, middag eller…?

Fija
0

Dom få gånger jag behöver kattvakt så de mamma som tar hand om dom åt mej. Har ju bara varit Franz hon behövt ta hand om hittils några gånger, lill Tjorven har ju inte funnits nog länge för att de sku ha behövts. Å så bruka hon ju få ha hunden iblan åxå. Eftersom hon har hund å katt själv så skickar ja ingemat eller Kattsand. Å hon får inge betalt. Men jag brukar istället ta hand om hennes djur, vara barnvakt eller hjälpa henne med nått annat..så de jämnar ut sej. Men skulle jag skicka nått djur till nån annan skulle jag självklart skicka med mat å annat som djuret behöver. Å ersätta vad djuret ställt till med om de hänt. Å självklart ställt upp för vakten om den behövde nån tjänst nån annan gång…

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det e oxå mamma o pappa som tar hand om mina katter.. eftersom inte de har djur så skickar jag med Kattsand, kattmat kattlåda. leksaker mm.. brukar bli en stor väska mede grejor till dem.. om de skulle ta i sönder nåt så erbjuder jag dem pengar men de har aldrig velat ta emot det…

Pia
0

Även för mig är det mamma som passar djuren, och bor här. Så mat och sand finns ju på plats, fyller skafferiet även för kattvakten förstås.

Och köper trevliga saker på resan, bjuder på lunch, middag, bio osv. Lite allmänt trevlig så där, får jag hoppas att man är…:)

kemikal
0

Det är sambons mamma som brukar få ta hand om katterna isåfall. Oftast behöver hon bara titta till dem, det är sällan vi är borta längre än så. I somras hade hon dem hos sig, då tog vi faktiskt med det mesta de behövde, även om hon har egen katt och inte heller har något emot att ge våra katter mat, sand och annat. Det gör hon ibland även när hon inte är kattvakt :P

[helenal]
0

jag och min pojvänn ska bort till london n helg så hans lillasyster ska passa katterna i våran lägenhet. vi fylle rpå med mat och Kattsand ich så tänkte jag köpa något i london till hwenne:) någon snygg väska kanske:)

Pia
0

Oh ja, en snygg väska är alltid en trevlig gåva…:)

[helenal]
0

aa:)

Titti
0

Jag ser till att det finns både mat, så att det både räcker och blir över och att det finns att variera med (olika smaker), och sand. Kan tänkas att det finns lite gobitar i frysen också t.ex frusen strömming.

Då mor min har varit kattvakt (på Mirans tid) så har hon fått någon gåva, ett klädesplagg eller något annat. Ett sånt där spontant köp kan det bli.

Jenka
0

Brukar bli mina kompisar som sitter vakt. Och efterosm dom med har djur så blir det lite utbytta tjänster, jag sitter djurvakt när dom behöver och tvärtom. Mat och sand betalar självklart jag för, det fyller jag på innan jag åker så det finns :)