Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 4884 ggr
Kattis999
0

Rimligt pris för han-kastrering?

inkl. öronmärkning?

Har bokat tid, pris 700:- katt.
Trodde det skulle va liite billigare, men det kanske det inte är?

MyTwiggs
0

Det låter som ett helt normalt pris, men man kan tjäna på att ringa runt till olika kliniker och jämföra priser. Jag känner till kliniker som tar mindre, men framför allt kliniker och djursjukhus som tar betydligt mer.

Lycka till med kastreringen i alla fall!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ingela78
0

Ja det låter normalt, men som sagt, man kan tjäna på att ringa runt och fråga andra kliniker. Jag har kastrerat både min hane och det kostade 400kr och då bjöd han även på märkning i örat. För honkatten tog han 800kr och även då ingick öronmärkningen..

Lycka till

Elega
0

Här tar dem som lägst 500 kr för kastrering av hankatt, 580 kr med öronmärkning.

Kattis999
0

Okej.
Ingen som vet någon som är lite billigare i/runt Borås möjligtvis?

Mollsan
0

Lät lite dyrt, men d beror ju klart på var man bor o vart man ringer. Vi kastrerade vår hankatt precis o d kostade 550:- o då fick han vara kvar o få smärtstillande under dagen o fick massor av "gratismat" med oss hem.

[Linsenhejhej]
0

Tyckte inte det lät så dyrt. Här jag bor kostar det ungefär det samma.

majvi
0

Ibland kan det vara olika kastreringskampanjer då det är billigare. Ibland är det veterinären som sänker priset och ibland är det en förening som bidrar med en viss summa. Djurens vänner i Uppsala har någon dag på våren och på hösten då de bidrar med pengar, men efter vad jag hört om styret hos djurens vänner i Borås lär väl dom hålla i pengarna.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Ledin
0

här betalar vi 550 för hane då ingår öronmärk hona var viss 950 då oxå öronmärk. Och det bästa är att man kan lämmna kvar katten för uppvakning underdagen o hämnta dom pigga sen kostnadsfritt, tycker jag är bra om man har flera katter.

tezzie
0

jag kastrerade min hankatt förra veckan och jag betalade 250 kronor!

*** Kärleken övervinner allt ***

Dolleminas
0

#0 Jag tycker det låter rimligt, där jag bor så har vi inte så många alternativ utan får vända oss till djursjuhuset för detta och då gäller det ungfär samma summor…

[Linsenhejhej]
0

#9 Oj , det var billigt!

Jag kastrerade min honkatt för en stund sen, det kostade 1000 kr utan öronmärkning, öronmärkningen kostade 100 kr.. Ni andra hade så billigt tyckte jag :)

Helajna
0

Jag kastrerade  min honkatt för ca en vecka sedan.. fick betala 720 inklusive öronmärkning… men då hade jag oxå en rabattkupong på 20% :)

Singo-Torpet
0

hona kostar ca 700-1200kr här där ja bor

han katt 400-700kr

öronmärkning i samband 100kr extra, vaccn i samband 150kr extra, chip 110kr extra.

jag kastrera mn hona & chipa de kosta mig ca 870kr.

hane bara kastrering 450kr

hundpojk kostar 1500kr vilket ja inte hittat billigare någon annan stans än? men nu är de klart så de kvittar.

Ledin
0

#9 gösses billigt som tusan. Klart man ska bo på fel ställa i detta land hr gör aldrig nån vetrinär ett bra pris, tyvärr… Annars hade alla sett till o kastrera alla sina katter stall/ladgår samt alla innekatter.

tezzie
0

#14 Min veterinär har egentligen gått i pension men har en liten privatklinik där han utför enklare ingrepp, därav priset. Inga flashiga lokaler eller dyra veterinär-assistenter. Dock rent, sterilt och hygeniskt och framförallt billigt!!

*** Kärleken övervinner allt ***