Hur man retas med en hund
Mjau! Toker här som har snott datorn från matte (hon var ändå så lat och skrev ingenting)
Jag måste bara berätta vad som har hänt mig och brorsan.
För en vecka sedan kom husse hem med en stor stor hårig sak. (han borde verkligen slicka pälsen ren, han stinker!)
Matte säger att det är en hund.
Jag tycker inte speciellt mycket om den där "hunden" men han är rolig att retas med.
Så här er till alla er katter där hemma som får dela boplats med en sån där sak, lite tips.
1. Jaga hunden runt köksbordet. Sikta in dig på svansen. (glöm inte bort vem som jagar vem bara, då blir det läskigt)
2. Sitt och stirra när den äter. Du vet, en sån där blick som bara vi katter har.
3. När hunden har lagt sig tillrätta i mattes/husses knä går du dit och ger den ett slag över nosen. Hunden flyttar sig och du får lägga dig i ett redan uppvärmt knä. Kom ihåg att snurra runt sex sju gånger innan du lägger dig. Glöm inte att hålla tassarna högt och titta på hunden hela tiden.
4. Om hunden närmar sig dig; gör dig så stor som möjligt och rulla ihop tungan och fräs allt vad du kan. När hunden sen går iväg, spring efter.
Detta kan göra ditt liv lite lättare. Det funkar för mig ;)
//Tass från Toker
Hi hi, han har fattat hur man gör =)
Vilka roliga tipps! Han vet verkligen vem som är herre i huset ^^
Hej Tass o Toker! Jag vill tacka för det bra tipsen för jag har hört matte och husse prata lite om en hund, själv är jag bossen här bland katterna men är rädd för hundar. Ska ta o berätta detta för alla katter här hemma så det blir surt för en hund här hemma, senast sa matte om 10 år kan man skaffa hund undra när det är bäst å vara lite på vakt ändå. //Mvh Mizzan
Haha Hugo och Anton kissar nästan på sig när dom läser detta. Dom har inte tid själva att skriva så mor får skriva det istället.
Tindra har nog varit och kollat på dina tips, rulda :)
Jissa här, här har det bott en hund sedan början av förra sommaren, men jag har satt honom på plats! Vänder jag bara huvudet mot honom så vill han inte leka mer, dessutom, det är ju han som får skulden när jag gömmer mig och han springer efter!
Jissa här, här har det bott en hund sedan början av förra sommaren, men jag har satt honom på plats! Vänder jag bara huvudet mot honom så vill han inte leka mer, dessutom, det är ju han som får skulden när jag gömmer mig och han springer efter!