God morgon, valdagen den 17 september
Så där ja, nu har jag varit och uträttat min medborgerliga rättighet & skyldighet - studsat in på vallokalen i ottan och röstat. Håller tummarna för att jag röstade rätt…:) Och nu dags för frukost!
En lite gråmulen, disig och fuktig höstmorgon är det i Sthlm - blir förmodligen lite städande och allmänt hemmafixande idag, tror jag.
Vad har ni på agendan då?

Det blir nog samma här, fast senare med allt. Jag sitter i morgonrock än och "softar" som barnen säger istället för slöar. Gubben är valförättare idag så jag får ha datorn ifred. Fast han kommer hem och vill ha lunch så småningom så jag lär väl sätta lite fart. Men några stora aktiviteter tänker jag inte ägna mig åt.

Jag skall iväg o rösta så klart o sedan skall jag till stallet o tömköra Doriz idag med=) Annars så händer inte så mycket. Känner mig ganska slö får jag säga=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag ska me till vallokalen och rösta fortfarande inte helt säker på vilka jag ska rösta
. Annars ska jag väl vara hemma och beundra Black Sparrow :P..
Nyss hemkommen från jobb. 
Börjar känna mig som en människa igen, nästan. Har så grymt ont i kroppen. Verkar höra till förkylningen. Är en seg sort som går.
Höll på och ramlade i bitar av oro i går kväll. Släppte ju ut Vimsan på kvällen, när jag hängde upp tvätt. Intressant tyckte hon. Började fundera om hon tänker börja som gamla katten, inspektera att matte hänger tvätten ordentligt. Fast det är nog intressantare att utforska vad som finns i gräset. Är väl en trygghet att jag finns nära när man är ute på "äventyr".
Var och lockade på henne vid 21 taget. Börjar ju bli mörkt tidigare på kvällarna ju. Ingen katt. Hjälp! Jag blev ju förtvivlad - nästan. Måsta gå ut och gå en liten sväng och rensade tankarna. När jag kom tillbaka så såg jag nånting som reflekterad det lilla ljuset som fanns ute. Visade sig att det var en kelen liten misse vid namn Vimsan som ville in. Jag som trodde att hon smitit ifrån oss. Det skulle ha varit mitt fel om så skulle ha varit fallet.
Så ni kan ju gissa vem som mer än gärna lade sig mellan husse och mattes kudde sen när det var dags och sova. Föst först gos och spinna så högt man kan.
Funderar vad jag ska göra idag. Hmm… Tar det väl så lugnt jag bara kan. Vila fotlederna och sen fara och jobba ikväll. Och sen borde jag vara ledig en heeeeeeel vecka.
Jippie.

Hej alla pigga 
Inget särskilt på agendan idag. Shoppa lite mat åt mig o kattskatt. Utöva de medborgerliga rättig/skyldigheterna. Fast jag är en sån där cyniker som inte anser att det är nån större skillnad på det stora hela vem som styr 'kärran'. Men det kan ju också bero på att jag är totalt ointresserad av politik.
Goder afton. Idag har jag sysslat med att göra ingenting. Var på fest igår så jag har väl varit lite seg. Har i alla fall varit ut och gått med Joppe på motionsbanan alldeles intill där jag bor. Min särbo har varit hos mig inatt så han följde också med. Joppe går som en liten hundvalp i sele och koppel. Satte selen även på Jomsan men inte fick jag henne med ut inte, nej då smög hon sig under sängen och låg där och tryckte så hon fick vara inne. Då vi kom in tog jag selen av Jomsan och hon var hur glad som helst att slippa gå ut.
Ikväll skall jag gå till sängs tidigt, (är inte van att ha en snarkande karl i mitt sovrum längre).

Jag har varit på loppis på www.katthemmetkompis.se idag! Jättemysigt! Ett reportage med bilder kommer att finnas på Hittekatter…snart…!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

kristinah,
> är inte van att ha en snarkande karl i mitt sovrum längre
Näe, de där sakerna kan vara riktigt jobbiga… Bra att man kan slänga ut dem om det behövs:)
Engla, spännande! Kanske något vi även kan få se här på Katter…?
Jag har också en snarkande karl bredvid mig. Bara det att han påstår att jag också snarkar. Vet inte jag, för jag brukar sova på nätterna.
Måste vara nåt som jag och mina bröder ärvt av våran far. 
Fast i början hade jag svårt för hans snarkande, men man vänjer sig.