Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 547 ggr
Pia
0

Ingen som har problem med att ladda upp bilder?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv haft problemet sedan igår kväll, jag får nämligen hela tiden upp ett felmeddelande som heter

Endast filer av typerna jpg, gif, png, txt, zip och pdf är tillåtna.

trots att jag fösöker ladda upp samma typ av bilder (jpg) som jag alltid gjort helt utan problem… Har inte ändrat några inställningar eller petat på "otillåtna" knappar heller. Tycks inte vara någon annan som har problem på andra sajter, så jag tänkte om någon härinne uppmärksammat detta?

Destany
0

jo jag har samma problem ibland går det men oftast inte

Pia
0

Ok, bra att veta. Får du upp samma felmeddelande som jag, i rött, nedanför "bläddra" rutan när du försöker ladda upp en bild?

Destany
0

japp det får jag…

Endast filer av typerna jpg, gif, png, txt, zip och pdf är tillåtna står i rött nedanför bläddra

bosse
0

Jag kan ladda upp bilder i befintliga strängar, men det är helt kört att öppna en ny sträng. Jag får meddelandet en andra gång, när jag ska öppna en ny sträng och då är det bara att glömma alltihop.

SallyB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag testa

SallyB
0

Det gick bra fastän jag fick också varningstexten. Det tog dock en bra stund (minut?) innan inlägget blev färdigt!

PS Bilden tagen idag. Pluttan gillar att ligga i sin lilla grotto som jag gjort åt henne. En liten klösställning  som står på balkongen just nu med ett lakan över, mycket poppis att gömma sig i för matte bl a.

Edit: Syftningsfel :P

Titti
0

Jo, jag har fått det där felmeddelandet jag också. Och vet ni vad det lustiga är? Jag har mina bilder i *.jpg format jag också. Hmmm…

Så när jag bytte bild på "min sida" så konverterade jag min *.jpg-fil till *.gif-fil. Då funkade det. Kom inte på någon annan lösning, och bilden ville jag ju byta.

Pia
0

Aha, då är det inte bara jag. Och som, Bosse säger, det kanske är annorlunda att öppna en ny tråd jfrt med att försöka ladda upp i en redan bef tråd…

Pia
0

Se där, nu kom en testbild med, TROTS att felmedd kom upp… Märkligt.

Titti
0

Jämförde filstorlekar på samma bild (på hårddisken). Så ni förstår varför jag vill ha dom i *.jpg format.

*.bmp 6025kB (alltså en Paint-fil)
*.gif   1172kB
*.jpg   622kB

"Endast filer av typerna jpg, gif, png, txt, zip och pdf är tillåtna." kommer med ilsken röd text när jag skulle ha min *.jpg bild med här nu Gråter

Siss
0

Jag hade rejäla problem med det härom dagen, stod bara error och en massa text…
Jag provade en timme senare och då funkade detFundersam.

Härom dagen började också texten (den röda) att dyka upp, jag blev konfundersam men provade och allt gick vägen.

Titti
0

Ska testa

Titti
0

Nu funka det. Skrattande

Visserligen kom den ilskna, röda texten igen. Men jag ignorerade den.

Och filen är 622kB på hårddisken, 50,75kB här. Skrattande

Siss
0

Hi hi, en så gullig bild sen…

Ja, den är bannemej ilsken den där röda texten, men vad bra att du ignorerade denFlört.

Titti
0

#14  Jo, och hon verkade ha bestämt sig för att vara med på bild. Jag föste bort henne, men hon skulle tugga på skeden. Envisa katt!  Så jag tänkte "Okej då!" Flört

EddaM
0

I forumet kan jag lägga in bilder trots varnings text men när jag skall sätta in en ny i foto albumet går det inte. och jag har ändå bara jpeg bilder.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Veduran
0

Igår fick jag det felmeddelandet i rött… men det gick ladda upp bilderna iallafall Fundersam

Mariabullen
0

#17 - samma här, sedan ett par dagar och fortfarande.

Fler som har problemet på "min sida" med att det inte kommer upp något under rubriken "Senaste inläggen & artiklarna"?

Trevlig funktion som ballat ur? Gråter

Erikalice
0

Jag får upp det röda felmeddelandet hela tiden…har försökt i flera dagar nu… har så många bilder på min Emil som jag vill dela med mig av så det är synd… Ledsen

Veduran
0

Ja… finns inget under Senaste inläggen & artiklarna….

Titti
0

Har samma som Mariabullen och Veduran.

Finns inget under "Senaste inläggen & Artiklarna" på min sida heller. Alldeles tomt. Gråter

Scilla
0

Jag har lagt märke till att det inte går att lägga upp en bild i ett gammalt meddelande. Har några gånger glömt att ladda upp bilden jag ville visa och försökt göra det i efterhand, men då kommer felmeddelandet alltid upp. Storleken verkar inte spela någon roll.

Pia
0
  1. Tydligen så går det att publicera bild i en tråd, trots att den röda texten kommer upp. Ft.
  2. #18 Mariabullen, tillfälligt ur funktion är detta medan de felsöker buggarna. Kommer tillbaka!
  3. #19 Erikalice, håll ut är allt jag kan säga. Ser fram emot Emil-bilder så småningom:)
  4. Senaste beskedet är att de skall jobba med just detta problem med bilderna ikväll. Bara att hålla tummarna m a o!
Mariabullen
0

Tack Pia Glad

Titti
0

Håller tummarna Flört

Pia
0

Tummarna här med:)

Pia
0

Kan meddela att det nu tycks fungera att lägga bilder även i själv inlägget. Fixen är inte utlagd än, men jag kom kring problemet gm att ändra versal ändelsen JPG till jpg.