Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 2270 ggr
dara
0

nya transportburen i tyg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var till öb och köpte en transportbur igår, de har erbjudade på den lilla (den jag köpte) kostade 100 kr. nu har jag provat den lite hemma och den verkar bra. så ni andra spm letar transportbur, detta kanske kan vara ett alternativ?

LinaK
0

Jag har en liknande från Rusta, den tycker jag iaf är lite "ostadig" eller vad man ska säga. Liksom botten buktar neråt om det är en katt i den. Men din kanske är annorlunda :)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

dara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

motten håller bra i denna, är en hård platta i och den bläjde sig inte när både anni och safir var i, (ca 9 kilo i allt)överdelen hålls stabil genom stålpinnar mellan de båda kortändarna, även om dras den lite samman när kilona läggs i (men helt ok, inte sä jättemycket.)

storleken på den är 45x 35x 40

SagaLina
0

Vilken fin bur, en sån kanske man skulle införskaffa sig. Har bara i hårdplast jag.

Singo-Torpet
0

tycker dom är ostabila, har en likadan, dock är dem lätta att förvara.. men beror nog på hur stor (tung) katten är.. inget för mig och mina pojkar iaf.. funderar även på om man nu skulle kroka vad som då är säckrast?? men de har ja ingen anning om?

LindaKarlstrom
0

Jag har den där buren fast i stort format, ostabil - ja. Gör det mig något - nej. Vi har bara buren i bilen, vi bär inte kissen i den :)

tuska
0

Den större buren har passat bra när jag haft kattungar,där gömmer mamma katt ungarna några veckor,jag har även en i kattgården som fungerar som en koja.

att tranportera katter väljer jag bur av hårdplast. med bra låsanordnig. mina katter är uppfinningsrika och de skulle inte stå på förrän de lärde sej att öppna en dragkedja.

Loria
0

Jag hade mjuka burar till mina katter när de var ungar, men jag köpte en större i palst som båda kan vara i.  Jag trivs bättre med den, och den är dessutom lättare att sätta fast ordenligt med bälte när jag har dem i bilen. Fast då har jag en fastknuten i bältet utanför buren och hon andra i buren, ananrs skriker hon ena som en tok… 6 timmar kan hon ropa komstant utan problem. Sist jag var på djurbutiken såg jag en riktig "kattbältessäle", en sån ska jag nog införskaffa till nästa gång vi har en lång bilfärd framför oss

eilphaba
0

#7: jag hade jätteproblem att åka bil med min ena katt i transportbur i baksätet, han skrek och dreglade och kissade varenda gång, även om man bara skulle åka korta sträckor. den andra brukade det gå bra med om man åker med honom själv, är de tillsammans så hetsar den första upp den andra iaf.

så jag köpte två såna kattbältesselar och det är helt annorlunda nu. den första katten brukar vara lite orolig i början, men så småningom lugnar han ned sig och så sover båda hela bilresan. hur skönt som helst, så jag rekommenderar dem verkligen! kolla bara så de passar i just din bil, den gör det i de flesta, men inte alla.