Det kom ett foto...
Eller egentligen en hel skrälldus av alldeles fantastiskt fina foton från en kattköpare häromdagen, jag blev jätteglad förstås! Katten ifråga är dotter till en av mina katter och kullsyster till en annan och alldeles härligt knubbig och kraftig som en äkta britt skall vara - hon ser mer ut som en hane än en hona tycker jag. 8,5 år gammal är hon, créme till färgen. Myyysig:)
vad sööt!e det en bondkatt?

Tack:) Nej, det är en raskatt. Britt är förkortning för brittiskt korthår, Sveriges populäraste korthårsras och med långa anor ursprungligen från England.
"Oj, kära nån vilken fin katt." min första reaktion

Vilken rar första tanke, Titti:)

de va en grann och go kisse. Brittar vill man liksom gosa för de se så mjuka och bulliga ut.
Kanonfin! Skulle vilja ha en…
Jag bara älskar brittarnas vackra ansikten! Dom ser så pussvänliga ut :D En britt skulle gärna få flytta hem till mig

Naw vilken underbar bild Pia ;D

Visst är den, jag skulle kunna springa dit och krama ihjäl den där lilla go'biten - men jag får nöja mig med att jag fött upp henne…:)
Inte om jag hinner springa dit och krama ihjäl henne först ;).. Men du kan iaf vara stolt att ha fött upp en sån skönhet :D

*Stolt, mycket stolt*:)

Britter ser väldigt kramgoa ut. Jätte fina katter ni har =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Min brors blåa halvbritt dog i somras 20 år gammal och han är så ledsen… När han har mer passande bostad har jag tänkt skaffa en riktig britt åt honom. Hon hade verkligen den underbara brittpälsen och så var hon HANS katt och ingen annans. Vi andra kunde få tillåtelse att ge henne mat eller klappa om han var borta… Hon hade stor integritet. Vet inte om det är speciellt för britterna.

helen_stina, men så söt han var i handfatet då:)
Scilla, jag tror det är lite individuellt, somliga är otroligt sällskapliga med alla, andra väljer ut sin favorit. Lite som katter är mest så där…:)

Pia; Vilken gosig kise! Härligt päls och mysiga kinder! kristinah: Jag har sagt det innan och jag säger det igen; Joppe och Jomsan är ju så söta!!!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag erkänner. Känner mig lite bortgjord. Men jag kan ändå inte låta bli att erkänna. 
Trodde faktiskt att kattorna på bilderna #8 och #13 var samma katt då jag såg bilderna första gången.
Så fel man kan ha.
ja de va lika..faktiskt!

Men det är ju bra egentligen, att det syns att de tillhör samma ras. Och för ett otränat öga så ser de ju förstås ganska lika ut då de är i samma färg (creme)…:)