Kattunge hur mkt sover dom?
Har ju fått hem en abessinier kattunge som nu är tre och en halv månad. Hade nästan glömt bort hur mkt kattungar sover, för denna sover typ jämt. Sover hela nätterna. Tror jag, för vi har inte hört något på nätterna. Sen så sover han nästan hela dagarna. Är detta normalt? Ibland blir han ju nyfiken och skall leka och så men nästan jämt så sover han.
Kattungar kan sova 20 timmar om dygnet.
Susanna

Vår Tiger lekte skiten ur sig i typ 10 minuter för att sedan trilla ihop och sova i några timmar. Sedan vakan för att äta och sedan somna igen osv… De sover ganska mycket
.
hehe bara jag som glömt bort :( men han var mer nyfiken när han kom och skulle vara runt överallt, antar att han är lite hämmad av storkatten. Är efter huss och matte hela tiden och skall bara sitta i knät och inte gå runt och kika. Hoppas han blir mer aktiv sen.

jag e kattvakt nu till en 12 veckorskattunge o hon sover knappt nåt.. hon sover kanske 1-2 timmar mitt på dagen o nog lite på natten med men annars e hon igång hela tiden
vår lilla kisse på 16 veckor sover mycket emellan åt men får riktiga lekutbrått där emellan. sover bra på natten med men ojojoj vad tokig man kan bli på henne :)