Katter iFokus

Katter

Etiketter: bildtrådarvideoklipp
Läst 561 ggr
Pia
0

Vi skall på kattutställning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi förstår inte riktigt vad det betyder med imorgon skall vi tydligen "ställas ut", matte tjafsar runt och klipper klor, kollar öron och tofsar öronsnibbar. Hon verkar lite uppspelt och lite förvirrad - ungefär som vanligt alltså…:)

Vi som följer med är Sture, prickig, kramgo' och matglad.

Pia
0

Sune, personlig och sprallig på cremekissars alldeles egna vis…:)

Och imorgon är även dags för Sune att flytta hemifrån, till ny bostad med schäferkompis och andra katter - han kommer att få fullt upp…!

Pia
0

Siri, socker-dockan, sötast i hela världen…:)

Pia
0

Och Sigge, coola, mysiga rödtotten:)

Pia
0

Utställningen då, ja den går av stapeln på Hanvedens IP i Västerhaninge, mer info på http://www.jarva.nu/

Vi kanske syns?

Jenka
0

Fina bilder.. Speciellt den på Sture, det ser ut som han har kajal :D

Pia
0

Tack! Ja visst gör det, han har väldigt speciella ögon, och brunspottar/svartsköldpaddspottar får så speciella ögon med synliga ögonfransar på något vis, urgulligt:)

Jenka
0

:D

Jillsan4
0

Lycka till. Kram Jillsan med huskatterna Lucas och Musse

Pia
0

Jillsan, håller inne med T-ordet, det kan visst betyda otur…:)

Jillsan4
0

Okej då vet jag det. Hoppas det går bra:)

Margareta
0

Samma här och jag ligger klart efter i schemat som du ser…

Numer pensionär i Nynäshamn

Pia
0

Liten recension av det hela…:)

Själv mådde jag inte så bra under natten, så sambon som kan vara en guld-kille ibland, tog hela gänget och åkte iväg själv… *Sorry, Margareta, vi får ses på en annan utställning framöver…*

Alla uppförde sig fint, somliga småttisar tyckte t o m att det var otroligt spännande och roligt att vara på utställning:o) Man lär sig med tiden att inte förvänta sig något, men hoppas gör man ju alltid fortfarande… Av resultat på utställning alltså. Hur som helst så är det mycket som spelar in, subjektiv bedömningssport, tycke och smak, konkurrens osv. Alla fick fina bedömningar (Ex1 och cert till de som skulle ha, utom söta Sune som blev Ex2) somliga av dem var åtminstone uppe för nomineringsuttagningarna.

Jag hade absolut haft förhoppningar om lite mer än detta dock, för ett par av de små liven. Men så kan det gå… I kullklass (inofficiellt) stod det slutliga valet mellan min kull och en äldre kull, vi kom 2:a. Och i uppfödarklass slutade det med 3:a av 6 tävlande.

Så så blev resultatet:)

Jenka
0

Synd att du mådde dåligt och inte kunde hänga på, hoppas du mår bättre idag då :)

Grattis till resultaten. :D

Pia
0

Tack, tack:)

Soffie
0

Helt förbjudet underbar kissekatt.. åhh jag bara dör och smälter. mera bilder på godingen?

jessicakarf
0

Hur gick det på utställningen?

Margareta
0

Jag saknade Dig Pia, men jag träffade ju Sambon och det var kul. Han pysslade så fint med katterna hela dagen… medan jag smög runt och tittade efter Dig, det tog ett tag innan jag frågade…

Min ena hona fick sitt första CACIB cert på söndagen
På lördagen blev hon slagen av en hon vi aldrig sett innan.
Domaren var ambivalent, men vi föll på att hon var för tunn.

Samma med den andra honan. Hon var Ex4 på lö och Ex2 på söndagen. Hon är verkligen tunn och nu inte helt i form. Hade jag vetat det för 2mån sen när jag anmälde hade hon fått stanna hemma. Idag skall hon (Hedvig) HCM-testas.

Jenka
0

#17 Grattis till dig med! :D

Margareta
0

#18 Tack Jenka

Pia
0

#15 Soffie, vilken av de små liven menar du? Jo då, jag har säkerligen fler ljuvliga kort att visa vem det än är du menar…:)

#17 Jo då, han tycker mest de är små håriga eländen hemmavid, men han talar varmt om dem för omgivningen och han tycker nog mer om dem än han vill erkänna…;)