Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 833 ggr
Allamej
0

Hjälp! När ska han vakna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min systers katt blev nedsövd och ursköljd kl. 18.30 ikväll. Han har urinvägsinfektion men han har fortfarande inte vaknat och nu är klockan snart halv 12!

Är detta normalt? Snälla svara för vi är duktigt oroliga nu….

På bilden, Eddie medvetslös och min Skrutt är orolig för sin polare… 

http://katter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5e3d9296-f5f1-400f-9a6f-3f8eda4385c4&Filename=katterna.jpg

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Dolleminas
0

De brukar ju ge uppvakningsspruta och brukar vakna av den inom ca 1 timme… är det nåt som glömts bort eller nåt annat? ring veterinär och kolla…. Omedelbums anser jag!

Allamej
0

Vet. sa att han skulle sova 3 timmar ca…. men tre timmar har kommit och gått… Vet. är nog hemma i sängen nu eftersom han kom hit på sin fritid… dom har egentligen inte hembesök.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

AnneN
0

Beror lite på om de gav lugnande eller rent av sövde katten och sedan även på om de gav uppvakningsspruta.

Hur har han varit i övrigt sedan veterinären åkte, andning, ögonreflexer, färg i slemhinnorna?
Är ni oroliga eller att något inte är normalt så tycker jag ni ska ringa antingen till den veterinären eller till annan veterinär omg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NaObie
0

Min katt sov länge efter att hon blivit steraliserad, fick ha henne i knäet under en filt för hon blev så kall,,hon blev opererad på förmiddan o piggnade inte till förens på natten o nästa dag var hon precis som vanligt.

Madask
0

men nu förstår jag ingenting. Fick ni ta hem honom innan han vaknat? är det vanligt att man gör så?

Har spolat min katt med men han fick ju stanna tills han var vaken å pigg och dom sett att han kissat ordentligt.

Anna77
0

Hur går det?

kissan78
0

Fick ta hem min katt när han var kastrerad och han sov mååånga timmar, var så orolig, kastrationen gjordes på förmiddagen men det var först på kvällskvisten han började vakna till liv. Vet inte hur många gånger jag kollade om han andades! Vet inte om jag inbillar mig men tror det blir vanligare att man får hem sovande djur, dem mår ju bättre att vakna i hemmiljö än att vara helt groggy på ett jättekonstigt ställe.

Hoppas han piggat på sig nu iaf!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Allamej
0

Eddie är vaken och har både ätit, druckit och pinkat lite grann.

Orsaken att han sov hemma var att vet. gjorde hembesök igår… på sin fritid… Vi har bara en som gör det, de andra struntar i det faktum att det är ½ mil till kliniken och bussen inte går fram dit, taxi kör inte djur… alls… och utan körkort eller bilburna vänner så… Men en av dom har insett vikten av hembesök och han är guld värd.

Madask
0

men va skönt att han e vaken iallafall. När jag fick hem min sune från kastreringen några timmar senare samma dag ,uppförde han sej somatt inget hade hänt. Han levde loppan och ingen hade kunnat tro att någon tage hela mandomen från honom. Men då sov han väl dom där timmarna hos vetrinären.

Va bra att ni har hembesök!