Katter iFokus

Katter

Etikett: utställning
Läst 1508 ggr
KaninCrazy
0

Våran (best in show) katt .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en katt , vid namn Gottfrid , ett lustigt namn , ja vet , men det passar på detta busfröt ;)

När han va runt 1 år bestämde vi oss för att ställa ut honom en gång för vi tyckte han var så himlans fin . han var i bra form och allt . Så vi åkte till en utställning i Varberg kl 7 på morran . Där han , till våran förvåning , vann HELA utställningen , och blev BIS (best in show) . Han fick en pokal och 2 rosetter . Enormt stolt över honom !

Och eftersom att det gick så bra , ställde vi ut honom igen . Denna gången blev han nr 1 , men tyvärr fanns det antagligen finare katter där just då . Men han blev ju i vilket fall nr 1 , och vi blev väldigt glada igen . Så , skulle vi gå på en till utställning , och där blev han nr 1 i all omdöme igen . Så vi visste att det inte skulle bli något mer . Men sedan vid prisutdelningen , sa en kvinna där som "höll tal" och sa , att dom även hade en tävling där publiken skulle rösta fram en katt som va finast i hela utställningen . och självklart blev det våran gottfrid ! så vi blev tvungna att springa och hämta honom för vi hade ju absolut inte tänkt att vi skulle ta ut honom ur den buren igen . och hon kvinnan känner vi även lite grann , och hon älskar gottfrid !  ;D

så , det är alltid kul att ha en utställnings katt hemma  ;D

Mvh Isabelle !

dara
0

han e verkligen fin

Elcyion
0

Är det en huskatt eller en raskatt? *nyfiken* Han är i vilket fall som helst jättefin!

Medarbetare på jack russel terrier

Ledin
0

Grattis å han va en fin kisse med :) Har fått hem 2 katter som jag sak ta på utställning iaf hanen han e superstor å cool så han passar bra sen har jag ävern en Mizzan o Sture som ska få testa iaf. Mizzan tror jag måga kommer gilla för hon är så himmla kelig o Sture pga att han är så söt å ser lite korkad ut det e lite bimbo över grabben :) men så är han ju itne så gammal häller. Här har ni våran Tellus 1 år snart skogis-coon-lite persier (med andra ord en huskatt :) ) o Missy 1 år hon med Skogis är hon utan papper så även hon huskatt.

KaninCrazy
0

Tack så mkt !

Han är en huskatt . Blandning mellan ragdoll och bondkatt ;)

KaninCrazy
0

Tack ! :D

Det var ena riktigt fina katter det där du !  :D

Ledin
0

träna du mycket innan du ställde ut jag tänker på att dom ska ju kolla igenom katterna å håller då på ett ovanligt vis :P tänkte träna lite på det här hemma innan o be även bekanta att få utdela detta på katterna :) å leka lite domare kan det vara ett bra sätt å träna dom på? Iaf ska Tellus åka på utställning det har jag bestämt han är så himmla härlig o så stor mina andra katter ser ut som minikatter gämfört med han. O visst kan ju vara skojj å höra vad andra tycker om honom med dom som kan lite om katter :)

J-Parnebo
0

Åh :) gotten är så fin <33 :D

KaninCrazy
0

gottfrid som liten <33  :')

KaninCrazy
0

en till när han va bebis  :)

KaninCrazy
0

åså en till .

han va ju otroligt söt som liten  :')

KaninCrazy
0

En till ! :D

KaninCrazy
0

Nej du , vi tränade inte ngt speciellt . Så jag kan inte riktigt svara på det . Kul att ni ska på utställning med eran Tellus ! Då kan jag ju även säga Lycka till ! :D

Mona22
0

det man kan göra inför utställning är att lära katten att bli buren lite hur som helst Räcka ut tungan
. man vet aldrig om domaren vill kolla på magen eller vad som . lyfta på tassarna och kolla klorna tex så vänj den vid att hålla på med sånt.

Kavitha
0

KaninCrazy- Jag förstår att din katt vunnit mycket, han är enormt vacker. Blev kär direkt. Glad

KaninCrazy
0

Åhh . tack så jätte mycket !  :'D <3

Kavitha
0

KaninCrazy- Varsego! :)
Klart att en sådan katt ska ha beröm. Är lite avis faktiskt måste jag säga, hade mer än gärna varit ägare till din katt om jag fick välja. Du ska vara mycket stolt över honom tycker jag.

ellinorpalmer
0

Oooj! Vilken fin teckning! Väldigt fin katt!

KaninCrazy
0

#16 - Kavitha

Tack så jättejätte mycket !                                                         Jo , ja är väldigt stolt över honom !                                         Han är underbar , ligger gärna näst intill uppe vid huvudet när man ska sova  :)

Jätte mysig ! :D

Kavitha
0

KaninCrazy- Hehehe, vad gulligt! Hur gammal är han nu?

[Linsenhejhej]
0

Åhh vilken fin!

Va roligt att det gick så bra i utställningarna!! :D

KaninCrazy
0

#19 - Kavitha

Han är ungefär 3 , fyller 4 i november :)

KaninCrazy
0

#20 - Linsenhejhej

Tack så mycket ! :D

Kavitha
0

KaninCrazy- Ok. Har du tagit honom till någon proffsfotograf någon gång?, skulle bli så himla bra bilder på en så vacker katt.

KaninCrazy
0

#23 - Kavitha

Nej , jag har faktiskt inte gjort det . Jag skulle kunna tänka mig att göra det någon gång  :)

Tack än en gång !