Katter iFokus

Katter

Etiketter: allmänt-kattprathälsa
Läst 173 ggr
OberonsMatte
3

Rubens tandläkarbesök

Idag var det dags för tandläkarbesök för Ruben. Han har TR/FORL så det var med viss bävan, men de behövde bara dra en tand idag. Den tanden hade skador på både rot och krona så det är skönt för honom att den togs bort. Röntgen visade att tre andra tänder hade TR på "rotnivå", men de lämnades utan åtgärd idag.

Prisuppgift inför besöket var 10- 12.000, men det blev "bara" 8.660 kr! Det är jag glad för eftersom TR inte ersätts av Rubens försäkring. Som vanligt efter tandläkarbesök fick Ruben även en liten leksak med sig hem, idag blev det en lurvig leksaksråtta.

Nu hoppas jag bara att läkningen går bra och att Ruben går med på att äta tillräckligt med blötmat. Han är så kräsen med maten och äter lite även i vanliga fall, så det blir nog inte så lätt.

IMG_1234.JPEG

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
2

Hoppas allt går bra.

/Maria

Uppkatten
2

Mina katter brukar föredra mousse när tänder tagits bort.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
3

#2: Jag köpte en storpack med mousse, men än så länge har han bara ätit en tub flytande Churu-godis. Det jobbiga är att jag måste stänga in mig med honom i badrummet då eftersom matvraket Lotus är allergisk och inte får smaka. Även fast jag smyyyger in med Ruben och stänger dörren när Lotus ligger och sover i ett annat rum vaknar han direkt och försöker gräva sig in. Verkar som doften sprider sig genom nyckelhålet!

Sajtvärd Katter iFokus

New2ragdoll2
1

Nån leksak får minsann aldrig Samuel efter TR behandlingarna! Och vi betalar fullt pris! :-D

(hoppas att Ruben återhämtar sig snart)

OberonsMatte
2

#4: Trots att det är en väldigt liten kostnad jämfört med vad man själv får betala känns det både omtänksamt och generöst att de skickar med en liten leksak.

Redan igår kväll blev Ruben lika supergosig som han alltid blir på kvällarna och imorse åt han nästan en halv burk tonfiskmousse, så han matvägrar inte iallafall.

Sajtvärd Katter iFokus

[Winternight]
4

Så skönt för Ruben att bli av med tanden 😎 sen tycker jag det är så gulligt att dom skickar med en leksak det har jag aldrig vart med om men det minner om tiden som barn när vi fick en leksak med oss från tandläkaren hur gulligt som helst av din veterinär 😸

Skeppskatten Dina
1

Hoppas att det går bra för Ruben. 🦷😻

🤗 Elisabeth och Amira 🐈