Mjau "har lyssnat"..?
Mjau kryper till korset efter att ha insett att reklam för huskattavel var en riktig dundertabbe! Det är skönt att känna styrkan av att kattägare KAN påverka när många engagerar sig i samma fråga. Det man hade önskat är att Mjau öppet medgav att huskattavel är fel - inte bara Mjaus egen reklam för huskattavel.
Efter det borttagna inlägget igår publicerades ett nytt idag på deras instagram och fb-sida:
"Vi har lyssnat!
Ni var många som reagerade på vårt inlägg igår. Vi publicerade det första inlägget i en serie där vi skulle följa en kattkull för att lyfta fram den första tiden i en kattunges liv – och samtidigt på ett engagerande sätt lyfta fram vikten av registrering, ID-märkning och kastrering. Vårt syfte var gott, men vi inser att vi inte lyckades förmedla det på rätt sätt, och har valt att ta ner inlägget. Tack för ert stora engagemang, vi respekterar era synpunkter väldigt mycket.
Att höja katters status och stötta landets katthem är och förblir en hjärtefråga för oss, och vi arbetar kontinuerligt med olika initiativ för att bidra till just detta.
Kram från oss på Mjau!"

Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2025-09-05 11:38 av OberonsMatte
Så bra.
/Maria
Det här var bra gjort av dom och avsikten var god men den föll inte i god jord hos sociala medier som tror sig veta allt och styra alla jag tycker tanken var något fint men känner även att jag är så glad att jag har bara ett par veckor kvar med internet för det är som om någon inte kan göra något bra allt ska slås sönder och samman ingen kan göra något rätt och bra utan att en hop hoppar på med sina drev och sprider det på nätet.
Alla som slår sönder det här och tanken bakom det har dom ens tänkt så långt hur viktigt det är för kattens status ? nej man bara går fram som en ångvält i vanlig ordning när såna här frågor kommer upp oavsett det gäller katter eller något helt annat.
Jag tror att avsikten var god från Mjau men det är inte en kattmat jag vill ge mina katter det kan jag säga med full kraft den fyller inte dom krav jag har för mina katter dom ska ha det absolut bästa och mer därtill och det uppfyller inte Mjau.
#0: Ugh. Damage control är väl "bra" men det hade varit så enkelt att göra rätt från början.
För mig hade ett mer genuint inlägg vari något i stil med:
"Vi har lyssnat!
Ni var många som reagerade på vårt inlägg igår. Vi publicerade det första inlägget i en serie där vi skulle följa en kattkull för att lyfta fram den första tiden i en kattunges liv – och samtidigt på ett engagerande sätt lyfta fram vikten av registrering, ID-märkning och kastrering.
Vi gick i samma fälla som många kattköpare gör - vi vart förblindade av de söta små fluffbollarna och ignorerade vårt bättre vetande om att stödja ansvarsfull kattavel.
Vi förstår att ni vart både upprörda och besvikna - med all rätt.
Att höja katters status och stötta landets katthem är och förblir en hjärtefråga för oss, och vi arbetar kontinuerligt med olika initiativ för att bidra till just detta.
Vi tar med oss vår egen tabbe i kommande kampanjer för att hjälpa andra att undvika en upprepning av vårt snedsteg. Vi hoppas ni kan ge oss på Mjau en ny chans. Bot och bättring utlovas.
Tack för ert passionerade engagemang!
Kram från oss på Mjau"
// Harley