Katt godis med insekter.
Såg att Ica hade fått in katt godis med insekter i går. Jag tittade på det men köpte inga.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vill min katt ha insekter fångar hon dem själv - färska. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Min katt är så gammal nu (15 år) så jag vet inte om han skulle vara intresserad av något nytt i "matväg", tycker han är ganska så kräsen numera.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2025-08-11 22:14 av Tarotstollan
Mina katter har vägrat att smaka när jag har erbjudit insektsbaserat foder.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ja, jag har inte provat, men godis till katter är svårt eftersom de ofta är så kräsna. Att proteinet i kattgodiset kommer från insekter har jag inga problem med. Katterna själva skulle nog t.o.m. föredra levande insekter.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har aldrig provat det här och jag ställer mig även tveksam, vet vi på riktigt vad innehållet är och om det är bra för katt eller andra djur.
Naturligt är det bästa ute i naturen för utekatter medan vi med innekatter får leva med att dom tar alla former av insekter i vårt hem och här är dom riktigt bra på att städa upp bland insekter en del åker ner andra lämnas och får leva sina liv och sköta om och skydda vårt hem.
Insekter innehåller ett bra protein, och har en bra "näringssammansättning". Jag ställer mig däremot tveksam till uppfödningen, avlivningsmetoderna samt att det blir helt galna mängder djurindivider som avlivas om foder ska baseras på insekter.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.