Katter iFokus

Katter

Läst 171 ggr
lanaky
0

Kissat på sig

Hej!
Min hankatt blev kastrerad idag men kissade på sig i buren när han var inlindad i filten.
Stinker fertil hankattskiss.. Hur löser jag detta?

Uppkatten
5

Han kommer att tvätta sig ren tids nog. Du kan ta en fuktig tvättlapp och torka av honom det värsta. Täck säng/soffor och liknande med skynken som du lätt kan tvätta rena om ett par dagar eller så. Tänker jag. Kanske kan du ha honom bara i ett rum första dygnet, för att få mindre att göra rent sen?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2025-01-21 16:54 av Uppkatten
lanaky
0

Oh okej så det räcker med hans egna tvätt alltså?
Är inte så orolig över saker men tråkigt när han stinker så dant 😅
Ska hjälpa honom lite med tvättlapp. Tack!

Uppkatten
3

Det bör räcka med hans egen tvätt, särskilt om du har hjälpt honom lite med en tvättlapp.

Men räkna med att det kan ta ett par dagar innan han är någorlunda rentvättad igen, då de brukar kunna bli lite trötta någon dag eller två.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Calcifer
0

När Nox kastrerades så kissade han också på sig. Jag tog en blöt handduk och torkade försiktigt i rumpan på honom. Han är långhårig så visste inte om han skulle klara allt själv. Men gjorde ingen extrem effort utan bara lite. Resten tog han hand om när han mådde bättre. Jag gjorde det mest för min skull, då Nox är extremt klängig och ville ligga i sängen redan samma dag som kastrering.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"