Katter iFokus

Katter

Läst 158 ggr
lexdoris
0

Kattuppfödare se hit!!

Hej!

Har en kull här hemma som snart är 6 veckor. Men sedan min hona födde tycker jag hon varit väldigt smal. Man kan känna kotor och även revben, inte extremt tydligt men de är där. Hon äter dock med samma aptit som alltid och väldigt pigg osv i övrigt. Kan det ha något att göra med att kattungarna tar så mycket näring av henne? Ger henne mat med extra näring m.m eftersom hon har ungar men hon är ändå smal. Kommer hon återgå till normalt sen kanske när ungarna är borta?

MonicaLagerquist
2

Hur många ungar har hon?
Har ungarna börjat äta mat?
Vad ger du henne för mat?
Jag skulle ge Hills A7D eller liknande och mjölkersättning med en vispad äggula.

Stolt ägare till tre La permer

lexdoris
0

#1: Hon har 3 ungar som nyss börjat äta lite försiktigt. Det är någon mat från hills, har inte exakta namnet nu i huvudet dock. Hills A7D är det en mousse? Tänker så jag hittat rätt

Uppkatten
0

Hills A/D är en mousse.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
0

Hur går det?

Stolt ägare till tre La permer

trissmillion
1

Har mamman gått på kattungefoder sen hon blev dräktig? Om inte är det en stor rekommendation för framtiden om du tänkt ta fler kullar.

Alla raser/katter är säkert olika men just mina förbränner väldigt mycket när de är fertila så de har fortsatt gå på kattungefoder under dessa 3 år (även mellan kullarna). Ingen av de är överviktiga och haft samma vikt sen de blev 1 år hittills iaf :)

Bytt lite foder under åren men senaste året har de fått denna mat hos mig (samt mjau ibland) vilket har fungerat väldigt bra :)
[https://www.arkenzoo.se/brit-care-cat-grain-free-kitten-healthy-growth-development]()
[https://www.arkenzoo.se/brit-care-kitten-kyckling-i-sas-85-g]()

Resten av rekommendationerna ovan är säkert också jättebra :)

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir

Superpremium välsmakande helfoder för kattungar och kattmammor!