Akut: Mat till katt med sköldkörtelproblem
Är det någon som vet var man kan få tag på Hill’s prescription diet thyroid care - alltså våtmat för katter med sköldkörtelproblem eller om det finns något alternativt våtfoder? Det är slut på lagret hos alla vanliga internetleverantörer sen en månad tillbaka.
Har du provat att kontakta djursjukhusens foderbutiker/veterinärmottagningar som säljer foder?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: nej bara Anicuras webbshop. Men jag har funderat på det. De är så väldigt dyra så därför har jag avvaktat.
Om du råkar bo i Uddevalla så finns det en person där som säljer 22 burkar i en annons på Facebook Marketplace.
Sajtvärd Katter iFokus
Nej, jag bor tyvärr inte i Uddevalla. Har dock fått tag på burkar på den lokala veterinärstationen. Det blir dyrt men vad gör man? Tack för tipsen i alla fall!
#4: Har katten ett högt sköldkörtelvärde kanske en radiojodbehandling kan vara en ide? så slipper man ge special foder resten av kattens liv.
#5: Skulle inte falla mig in att utsätta henne för att sitta isolerad en vecka och utsättas för strålning och sen inte få röra henne under ytterligare en vecka - alldeles bortsett från att hon inte har någon försäkring. Då tar jag hellre bort henne om det går så långt.
#6 Många katter kan dock få ett mycket gott liv efteråt, som jag förstått det, och att en katt får ett par "sjukveckor" är inte orimligt under en katts liv. Man måste vikta vad katten "förlorar" mot vad den har att "vinna".
Är väl trist om katten ska behöva gå bort alldeles för tidigt om det går att bota katten?
Dock vet jag inte i vilket skick just din katt är, eller hur gammal den är.
Men även t.ex. hemlösa katter får ju sitta i någon slags karantän under några veckor. Det är "priset" för att de sedan ska kunna flytta in på en katthemsavdelning, få ett nytt hem och ett fortsatt gott kattliv.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#7: Om katten är oförsäkrad förstår jag dock TS beslut, eftersom det kostar runt 20 000-25 000 kr att utföra en radiojodbehandling.
Tänkte att eftersom TS kommenterade att fodret var så dyrt, så kunde radiojodbehandling var ett alternativ till att slippa köpa det dyra fodret resten av kattens liv.
- Redigerat 2023-01-14 21:57 av Skaikru