Sele till kattunge 14 v.
Hej!
Googlat och sökt på kattsele till kattunge. Tycker det ändå är för svårt och hoppas spara tid och lösa det smidigt genom att fråga expertisen.
Kollat på Puppie och Tre point. Men då de kostar 300kr sparar jag gärna sådan tills hon är ett år och ”färdigväxt”. Tänker jag rätt, hon lär väl växa ut den första fortare än kvickt?
Kattungen är en Burmakatt på ca 14 v.
Vi har trädgård att gå ut till. Djur och bilar i närheten så räknar med att det blir tillfällen att bli vettskrämd och försöka ta sig ur selen.
Tacksam för svar.
Jag skulle hellre satsa på en dyrare sele hon har en risk att växa ur än en billigare som hon kan ta sig ur om honom blir vettskrämd av trafik eller annat. Hade själv en billig sele till min förra katt och jag trodde jag skulle få en hjärtattack när han tog sig ur den - som tur var sprang han in under en buske och kom ut självmant två minuter senare och ingen trafik eller annan fara var i närheten. Men du vet kanske själv hur snabba katter kan bli, och hur fort det kan gå om de reagerar på nåt och får fart på benen. Och vilka trånga utrymmen de kan försvinna in i om det vill sig illa.
Det jag skulle säga är väl mest specifikt att undvika de som bara är som ett tunt band runt nacken och ett tunt band runt bröstet.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Till kattunge tycker jag att det är bäst med sele för kanin
#2: gissar att utbudet och olika Strl är detsamma gällande kanin. Finns konkret sele med Strl du rekommenderar?
#1: ja det är en djungel att välja mellan. Önskar konkreta rek på vilket ex som är bra till kattunge lik min samt Strl.
#6: Tänkte bara nämna att det var ungefär exakt en sådan sele min förra katt rymde ur, så du är medveten om att det kan hända och håller extra koll på henne när ni börjar gå ut.
#7: Fick du plats med fler än två fingrar mellan?
#8: Nope, den satt nog t.o.m. lite tightare än så.
#6 Det bör vara ett band mellan frambenen också för att göra selen mer rymningssäker. Kattungar växer fort och är vanligtvis enklare att ha koll på/hantera medan de är små eftersom de inte är lika stora och starka då, men var noga med VAR du har katten i sele. Det får inte vara katastrof om katten tar sig lös där. Det kan även vara bra att bära ut katten i transportbur/väska med sele på och lämna buren öppen och synligt i närheten. Då kan katten även återvända dit om det blir läskigt.
Sajtvärd Katter iFokus