Katter iFokus

Katter

Läst 202 ggr
TccT
2

Ovanliga/ vanliga leksaker?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Är stenar vanliga som leksaker? Eller Zeb kanske är lite speciell bara helt enkelt. Smäller ju till när han drar iväg dom i väggen😁 Tror han tycker om lite tyngd ibland.

Maria
2

Haha. Det har jag aldrig hört talas om😃

/Maria

Pilspets
0

Ja,katter är konstiga ibland!

Min hona leker ibland med hårsnoddar och sånt.

Stenar måste jag däremot prova!

Uppkatten
4

Hårsnoddar ska du vara lite försiktig med, det är en sådan sak som kan hamna i kattens mage och ställa till det… med dyra veterinärräkningar som följd.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Pilspets
0

#3 Det vet jag men hon får tag på dom ändå!
Hittar hon tar jag bort dom dock.

Tarotstollan
0

Slår han dem med tassarna eller tänderna? Tänker på om han använder munnen och hans tänder går sönder.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TccT
0

#5 Han dribblar runt lite med tassarna i superfart ibland. Kommer inte ihåg varför men några låg inne på golvet för längesen. Plötsligt smällde det på golv och vägg😁 Hållbara leksaker iaf.
Finns ju så många leksaker som är farliga och man inte törs låta ligga framme😬 Zeb har diplom i att slakta leksaker. Det värsta är nog runt 10 sekunder😲 Tittar på hundsaker ofta och billiga "slaktleksaker"

Tarotstollan
0

Vad bra att det var med tassarna!👍
Har läst om katter som bar stenar i munnen och det slet ju på tänderna väldigt mycket.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OberonsMatte
3

Valet av favoritleksaker är ofta väldigt individuellt, men att katter leker med så pass stora stenar (!) har jag aldrig varit med om… Din katt kanske gillar hockey..? 😉Då brukar det ju smälla en del i sargen.. 🥅🏒😸

Sajtvärd Katter iFokus

Pilspets
0

#8 Låter vettigt!
Min katt älskar hockey!
Men med möss…