Dräktig eller skendräktig?
Hur vet man om ens katt är dräktig/skendräktig?
Första gången för oss och henne.
Parades för 4 veckor sedan, visar inget tecken på ny löpning.
Är mer hungrig och vi tycker hon har blivit ”rundare” i formen på magen.
Vi tycker själva att spenarna är lite rosa, inte mycket som man kan se på bilder om man googlar. Men de är inte heller vita
Nu är hon fortfarande väldigt ”fit” fortfarande men man känner skillnad. Syns desto mindre.
Eller är det bara för att hon ätit mer än vad hon brukar?
Alltid gosig och tillgiven. Så den enda skillnaden på henne är att hon är mer hungrig o att hon känns rund.
Är det bara för oss att vänta tålmodigt och se om det är skendräktighet eller på riktigt?
Bild på ena främre tutten.
Tycker de ”längre ner” inte har lika mycket färg.
Måste de ändra färg på alla spenarna
Tacksam för hjälp! :)
Är det stambokförd avel?
Sajtvärd Katter iFokus
#1: ja

Du har inte möjlighet att be din honas uppfödare om hjälp? Om ni bor nära. Eller hanens? Dom som är mer erfarna brukar säga att det känns på ett visst sätt, inte bara utseendet. Någon annan kanske vet bättre:)
#3: ja jag får fråga :) vi bor tyvärr några timmar bort från uppfödaren så kan ju bara visa bild..
därför jag tänkte fråga här också :)
Det är nog bara att vänta och se vad som händer. Jag är inte uppfödare men har läst mig till att det även kan vara individuellt när och hur tydligt dräktighet syns på kattens spenar. Om katten inte börjar löpa igen och istället upp i vikt så bör du vara beredd på att hon är dräktig. Med tanke på årstiden borde löp triggas igång ganska lätt igen om det inte tog sig.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-03-26 22:51 av OberonsMatte
#5: tack för svar.
Hon har tycker jag gått upp i vikt och väldigt hungrig. Men osäker på om det kan vara ä för att hon har ätit mer
Spenarna är fortfarande rosa men hon gillar inte när jag tar försiktigt på sidorna.
Tänker att hon borde ju börja löpa nästa vecka om hon är skendräktig.
Annars som du säger bara börja förbereda.
Honkatter kan även få rosa tuttar vid löp.
Stolt ägare till tre La permer
#7: ja nu har hon inte börjat löpa åter, så hon är troligtvis dräktig med BF 28 april. Men vad jag kunnat läsa till mig så kan de även föda upp till 5 dagar innan och 5 dagar efter BF datum.