Försäkring på Maine Coon
Hej!
Detta kanske blir ett annorlunda inlägg än vad ni får in. Men vad kostar en försäkring för en Maine coon?
Beror på vilket bolag, vilken nivå på försäkringen man väljer mm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror på vilket försäkringsbolag och vilken försäkring ägaren väljer. Saker som påverkar priset förutom ras är t.ex. kattens ålder, kön, bostadsort, försäkringens ersättningstak, fast självrisknivå, rörlig självrisknivå, ev. tilläggsförsäkringar och ev. rabatter.
Som ras ligger Maine coon ungefär i mitten prismässigt (har jag för mig) när det gäller försäkringspriset.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag menar på ungefär, vad kostar de i försäkring? Säg Agria, vad skulle de kosta?
Eller om ni har Maine coon, vad ger ni?
#3 Prissättningen är individuell beroende på många individuella faktorer, så det är nästan omöjligt att svara på vad det kostar. En 6-månaders Maine coon är betydligt billigare att ha försäkrad än en 16-åring med samma ersättningstak och självrisknivåer. Här kan man själv fylla i olika uppgifter och val på Agrias sida, så kommer det fram prisuppgifter. https://www.agria.se/katt/kattforsakring/
Sajtvärd Katter iFokus
#4: jag vill inte skriva in mina personuppgifter. Min enda fråga var, hur mycket det kostar att ha en försäkring r en mco
#5: För en honkatt på 12 veckor hittade jag från 61kr/månad till 328kr/månad (agria). Detta var utan tillägg
- Redigerat 2022-01-27 21:42 av Pandi00
#5 Ok. Nu fyllde jag i för en påhittad 1,5-årig hankastrat av rasen Maine coon, ersättningstak 60.000, självrisk 2.350 +15% och då blev priset 255kr /månaden. (då är ej livförsäkring eller tilläggsförsäkringen TR/Forl inräknad).
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Ja, t.o.m. för samma katt kan priset variera väldigt inom samma försäkringsbolag beroende på vilket försäkringsalternativ man väljer.
Sajtvärd Katter iFokus
Varför ringer du inte Agria om du vill veta vad det kostar att försäkra en (din?) Maine Coon hos Agria?
Tack #7 och #5