Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatuskatt
Läst 201 ggr
saraalexandra
0

Trampdyna, bränn- eller frostskada?

Såg för en dag sen att min katts trampdyna hade som en blåsa/ljusar rosa cirkel på varje ”tå”. Ungefär så som det kan se ut efter man bränt fingret. Jag är dock osäker på om hon har en brännskada eller frostskada. Märkte även nu ikväll att ”tårna” svällt lite och känns varma. Hon tar heller inte stöd på den tassen när hon sitter ner och haltar väldigt lite, knappt att det märks.
Bör jag vänta med att kontakta en veterinär eller göra det snart?

Vixxen
4

Låt en veterinär titta på det.
Det finns ju First vet.

Uppkatten
4

Katten har ju uppenbarligen ont, så firstvet eller Agrias telefonveterinär kan väl vara ett bra ställe att börja. Kolla om någon av dem ingår i kattens försäkring och välj den kanske? Brände mig själv härom dagen med flera blåsor som följd. Smärtsamt!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
1

Vill tillägga att katter kan få blåsor av flera anledningar. Kolla igenom kattens hud, öron mm och se om du kan hitta fler hudavvikelser.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
0

Är det bara på en tass? Är katten inne- eller utekatt? Finns det någonstans inomhus som du vet om som katten kan ha bränt sig på?

Vanligtvis läker mindre brännskador av sig själv, men håll koll på hur det utvecklas. Jag skulle även rekommendera att hålla katten inomhus för att underlätta sårläkningen.

Sajtvärd Katter iFokus