Why does the sun go on shining?
Det som inte fick hända har hänt. Den 20/11 så somnade min Elmer in. Min älskade skruttiga lilla hittekatt som gick från en skygg liten rackartuss till en social men knepig herre.
Elmer stal mitt hjärta med storm och han var min partner i 13 år. Han är den jag älskat längst av mina nuvarande familjemedlemmar, och jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till utan min älskade lilla katt.
Under en seniorkoll i Januari upptäcktes att han hade väldigt dåliga njurvärden, det blev lite bättre med njurfodret men de trodde ändå max 6 månader. Han var envis och levde i 11 månader till. Sista dagen gick det fort, han tacklade av och tappade aptiten helt och hållet samtidigt somhan fick diarre. Min lilla katt fick åka akut till Bagarmossen och somna in. Visst känns det som det blev exakt i tid, men fy i helvete vad ont det gör.
Sov så gott min älskade, Elmer!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
åh, beklagar sorgen. ❤️
#1 Tack! Det gör så otroligt ont. Bästa för honom men ja… Här står vi kvar.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#2: Ja, precis.
Så tråkigt! 😿 Beklagar sorgen!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Beklagar sorgen! 😢
// Harley
Så ledsamt 😔
/Maria
Så tråkigt…. 😢 Även när katten är gammal och man vet om att slutet närmar sig är det ändå svårt den dag det faktiskt sker. Det blir ju även som ett avsked av det liv man själv har haft med just den katten. Just så blir vardagen aldrig igen.🐾
Sajtvärd Katter iFokus
Beklagar! Det är fruktansvärt! Tårarna räcker inte till!😭
Jag tog bort min äldsta kisse den 5/11.😢
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Kattmänniskor förstår, djurägare överlag förstår. Man vet ju att dagen kommer, och med en kronisk sjukdom så vet man ju när det börjar bli dags. Men fy va ont det gör.
JAg är jätteglad för alla er som skänkt en tanke till Elmer, för han var verkligen en katt som gjorde avtryck hos människor.
Beklagar❤🌺
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Beklagar sorgen! 🌈😿
Förstår att du saknar din älskade katt.
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Det är det absolut värsta med att ha en katt - att tvingas ta avsked.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.