Katter iFokus

Katter

Läst 251 ggr
Moa0108
0

Ge katt kokt fisk

Vi har en kattunge på 17 veckor och en äldre katt på ca 2år! Sedan vi fick hem kattungen har de varit lösa i magen och gått på skonkost där vi ger dem speciellt torrfoder, kokt kyckling och även fisk.

Vi har gjort avföringsprov men ej hittat något fel på katterna.

Jag undrar mest vilken sorts kokt fisk som är bra att ge katterna. Om man kan köpa billigt fryst, koka upp och ge! De har alltid tillgång till torrfoder och får då och då kokt kyckling och fisk.

Läste att det inte var bra att ge för mycket kokt fisk så undrar om det finns någon specifik sort som är bättre/sämre att ge

Fridaaaa
0

Kokt vid fisk

Men rekommenderar kokt kyckling istället, bättre än fisk för katter
Och nytt torrfoder kan ge dålig mage om ni inte fasat in det långsamt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Uppkatten
3

Jag brukar köpa torsk som jag kokar och ger till katterna när de är dåliga i magarna. Då ger jag enbart kokt torsk under några dagar + Fortiflora som jag ger enligt anvisningarna på paketet (kan köpas på en del apotek, eller på t ex Apotea). Därefter plussar jag långsamt på med annan mat. Det brukar fungera.

Kattungemagar kan vara lite svåra att få ordning på ibland, men om även äldre katten reagerat så blir man ju ändå lite fundersam när det gäller infektioner. Vad säger veterinären?

Vilket torrfoder får katterna just nu?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
1

Jag ger aldrig katterna fisk-Blir de dåliga i magen så är det kyckling som gäller.

Stolt ägare till tre La permer