Katt i naturens barnkammare (igen!)
Nu har jag (mĂ€sterfotografen đ ) varit ute med katterna igen⊠Den hĂ€r gĂ„ngen var vi pĂ„ vĂ€g in nĂ€r Milou stannade upp och reagerade pĂ„ nĂ„got i rabatten utanför porten. DĂ„ sĂ„g jag ocksĂ„ höga grĂ€sstrĂ„n som rörde sig misstĂ€nkt mycket och nĂ€r jag gick fram för att titta fick jag se en liten igelkottsunge! đ Kanske 10cm, sĂ„ den var inte fullvuxenâŠoch dĂ€refter upptĂ€ckte jag ytterligare 2 igelkottsungar nĂ„gon meter dĂ€rifrĂ„n. De var vĂ€ldigt rörliga och pigga, sĂ„ jag Ă€r osĂ€ker pĂ„ om det var 3 eller t.o.m. 4 jag sĂ„g.
Ingen mamma syntes till, men rabatten har sÄ mÄnga stora och tÀta vÀxter att hon kan mycket vÀl ha funnits dÀr utan att jag sÄg henne. Jag tog in katterna och stÀllde ut ett fat med vatten i rabatten. En stund senare gick jag ut igen, men dÄ fanns inte ett spÄr av igelkottsungarna, sÄ dÄ lÄg de kanske och sov hos sin mamma igen (egentligen ska de ju inte vara vakna mitt pÄ dagen).
Utan katterna hade jag förmodligen missat vad som fanns i den dÀr rabatten. PÄ en av bilderna kan man skymta Milou och en av minikottarna. Milou verkade mest undra vad de var för nÄgot.
SajtvÀrd Katter iFokus
- Redigerat 2021-07-12 21:55 av OberonsMatte