Veterinärrådgivning dygnet runt
Såg att Agria vårdguide har digital veterinärrådgivning dygnet runt under perioden 14 juni - 31 augusti. Kan vara bra att veta om rådgivning behövs mitt i natten och man inte vet vad man ska göra. Firstvet har öppet alla dagar 06.00 - 02.00. https://www.agria.se/veterinar-i-mobilen/
Sajtvärd Katter iFokus
Bra tips!
Man kan hoppas att de förbättrat med sina veterinärer, innan var de kassa
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Saker att tänka på just nu, i vår grupp på FB dog en hund snabbt av algblomning, förgiftningar har skett sista veckorna, getingstick och ormbett.
Ta reda på behandling innan du reser och är långt från Veterinärer. Även drunkning kan ske då hundar simmar med sina ägare . Tänk före! Mvh/WL
#2 På vilket sätt var "de kassa"? Jämfört med vilka? Vad grundar du det påståendet på?
Sajtvärd Katter iFokus
#4 De har sagt saker som andra veterinärer bara skakat på huvudet åt, gett fel råd bland annat. Simpla grejer som veterinär ska veta. både jag och andra har varit med om detta
#5 Agria vårdguide är helt jämförbara med sin största konkurrent FirstVet. Jämför man omdömen (betygskala 1-5) för respektive app ser de ut så här:
Google Play:
Agria vårdguide betyg: 4,8
FirstVet betyg: 4,6
App store:
Agria vårdguide betyg: 4,9
FirstVet betyg: 4,9
Sajtvärd Katter iFokus
#6 För 4-5 år sedan var de inte så pass bra, som sagt har de förbättrat sig i så fall. (då ringde man dit och inte via app)
#7 Agria vårdguide är f.d. VetHem, som Agria köpte och lanserade som Agria vårdguide i höstas.
Sajtvärd Katter iFokus
#8 Det var veterinärer via agria, de hade ett nummer innan man kunde ringa för 4-5 år sedan. Och då var de urkassa. Så är ju bra om de bättrat sig. vore bra om de kunde bli bra på annat också
- Redigerat 2021-07-05 14:17 av Fridaaaa
#9 Agria är ett väldigt bra försäkringsbolag med bra ersättningsvillkor oavsett kattens ålder. Kundservice och förmåner är också bra.
Som i övrigt nöjd Agriakund hade jag dock önskat att försäkringspriset var billigare och att de slutade göra prismässig skillnad utifrån ras. Där finns det en klar förbättringspotential även om jag förstår att bäst ersättningsvillkor aldrig kan kan vara billigast.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2021-07-05 17:55 av OberonsMatte
#10: Ja jag håller med dig Agria är bra och har en riktigt bra kundservice och många förmåner. Och bland det bästa är att Agria inte sänker ersättningen när katterna blir äldre.
#10 Din åsikt - jag och många andra håller inte med (många veterinärer håller inte heller med)
#11 det gör inga bolag längre vad jag vet. Har folksam och if på mina och de gör inte det
Jag personligen har hellre oförsäkrade djur än försäkrar på agria som mest bara strular för många.
#12: Vilka veterinärer "håller inte med om" att Agria är ett bra försäkringsbolag? Varför? Väntar med spänning på det svaret.
Att Folksam och If kände sig tvingade att förbättra ersättningsvillkoren och sluta sänka ersättningstaket för äldre katter beror på att kunder föredrog försäkringsbolag som inte gjorde det (t.ex. Agria , som jag tror t.o.m. var först med att låta äldre katter ha oförändrat ersättningstak för veterinärvård).
Nytt på marknaden är Manypets variant att höja självrisknivån för äldre katter (fr.o.m. 9 års ålder). Något som många av deras nyvunna kunder med unga, friska katter inte ens har fattat.
Att du påstår att du hellre har oförsäkrade (!) djur än försäkrar dem i Agria är bara barnsligt och dumt.
Sajtvärd Katter iFokus
#13: #13: folksam sänker livförsäkringen med 20% från det att katten fyllt 7 år….
If tar bort livförsäkringen när katten fyller 12…
Det visar fortfarande att agrias villkor är bättre.
Och jag är lika nyfiken som #14 på svaret på vilka veterinärer som inte tycker om agria.
- Redigerat 2021-07-05 19:59 av kara_murray
#15 Nej det gör de inte längre, har de slutat med.
Jag kan inte namnge veterinärer, men vet de som jobbar på kliniker och även hört på kliniker jag varit på, många pratar om det. Strular mycket hos dem
#16: Jo det stämmer för jag har precis läst igenom deras kattförsäkringar gällande 2021, både för folksam och If. Du kan själv läsa det på deras hemsida. Står VÄLDIGT tydligt.
Jag har också bara goda erfarenheter av Agria, men senaste prishöjningen kändes inte OK då den var väldigt stor.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.