Katter iFokus

Katter

Läst 252 ggr
trapstile
1

Flytta med katt?

Jag har två katter. En äldre och en yngre. Nu ska jag flytta om nån månad och jag skulle vilja göra det så bra som möjligt för katterna. Det jag undrar är:
Flytta med dem dagen innan flyttfirman kommer. Sova med dem i tom lägenhet på luftmadrass?
Flytta med dem tidigt på flyttdagen. Låta dem sitta i burarna i badrummet i nya lägenheten samtidigt som flyttfirman kommer och släppa ut dem när alla möblerna är där?
Eller något annat alternativ?
Tacksam för tipps.

Maria
4

Varför måste de sitta i burar i badrummet? När vi flyttat med våra katter så har de fått vara i det nya badrummet med sin låda och med sina matskålar. Det har funkat jättebra. När allt lugnat ner sig så har vi öppnat och de har fått utforska i sin egen takt.

/Maria

Marinas Mix
1

När jag flyttade med kisse senast, bestämde hon sig för att flytta in i städskåpet i köket i vår nya lägenhet, så när flyttfirman kom med våra grejer stängde jag bara dörren till köket och sa att kissen var där så alla saker skulle in i vardagsrummet.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fridaaaa
1

#1 Kanske är rädd att de smiter om någon öppnar badrummet?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[eskils_]]
3

Jag skulle försöka placera katterna hos någon annan person, helst där de varit förut, och sedan när inflyttningen är klar hämta hem dem till det nya hemmet.

Om inte det går skulle jag först utrymma ett mindre rum där de fick vara med stängd dörr, med vattenskålar och låda och gömställe. Sist hämta dem till nya lägenheten.

Då slipper de att vara i vägen för alla människor och kartonger, och man slipper risken att de smiter ut.

trapstile
1

Tack så mycket för tipsen!!

Jag är lite inne på att åka dit med dem dagen innan med ett klösträd och deras saker samt övernatta eftersom jag är supernojjig själv på att flytta. Men jag har inte bestämt än.

Det skulle nog vara för stressande för dem att vara kvar i gamla lägenheten med allt konstigt spring. Inget riktigt ställe att stänga in dem där.

Soligajag1
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag flyttade med mina 2 kissar så fick dem vara i badrummet med låda och mat , , sen tittade vi till dem då och då, när sista lasset skulle gå till det nya hemmet tog vi med dem i 2 st , katt burar ,
Det fungerade mycket bra, sen när dem kom till sitt nya hem fick dem vara i ett rum med mat , vatten o kattlåda.

Bara man myser med kissarna i omgångar så fungerar det bra .
Kissarna gillar sitt nya hem och område.

HH 🙂

Teddysmatte
1

Kanske ha dem löst i badrummet och sätta en tydlig lapp på dörren? Vår lägenhet renoverades samtidigt som inflytt. Fick stapla precis allting i mitten av de rum där det ens fanns golv, och själva campa i vardagsrummet. Så då fick katten helt enkelt bo hos en annan under tiden, det är ju också ett alternativ.

Teddysmatte
1

#6: åh de ser ut att vara riktiga kompisar dina katter. Vad fina de är.

trapstile
3

Detta är mina små "telningar" som väntar på flytten :-)
De är "dyra" innekatter :-)

Teddysmatte
0

#9: vilka underbara färger de har. Och de ser ut att vara mjuka som bomull!

Soligajag1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#8:

Tack så mycket!!

joo , det kan man säga , dem är bröder och håller ihop i vått o torrt!!

Så mysiga är dem, Knatte o Tjatte heter deem, fyller 13 år den 1 Juli. Då blir det kattkalas!!!

HH 🙂