Katter iFokus

Katter

Läst 369 ggr
Scully
1

Dräktig hona utan "hallontuttar"

Vet att det finns mycket kunskap här, så hoppas på erfarenheter.
Har nu en ung hona som varit på parning (registrerad avel). Hon var hos hanen i drygt en vecka, så vet inte exakt vilken dag hon är på, men kring dag 30.

Jag kollade hennes tissar regelbundet från dag 15 ungefär. Ingen direkt färgskillnad, näremot lite större. De främre var typ platta innan, nu har det blivit mer toppig.

Hon har energi som sjutton, men har börjat med lite udda saker efter parningen. Som att sova på mattor, ta "storasysters" mat m.m

Ingen av mina andra 3 kullar har varit utan hallon. Så undrar ju givetvis om de kan vara dräktiga ändå?
Vet ju att honor som haft kull inte alltid visar hallon.
Hon har inte ökat nämnvärt i vikt ännu, men tycker att hon är mer "spänd" i magen närmare revbenen om man säger så.

19Mikaela93
2

Har haft en hona som inte hade hallon och dessutom var det en tjuvparning, samma vecka som hon fick sina ungar började magen synas och sen kom det en överraskning på hela 6 ungar… Men renrasiga och reggade blev dom 👍🏻

Scully
2

#1 Tack för att du delade med dig av din erfarenhet.
Nu är min hona på dag 38ish, har känt iaf 1 "klump". Men då de flyttar sig så är det inte alltid lätt ännu. Nu har hon börjat gå upp lite iaf. Så får se i slutet på denna vecka hur stor Viktuppgång blir.

Är en lika orolig tid varje gång 😇. De andra kullarna har varit ganska stora (5-7 st). Så har sett mycket tidigare och som sagt så har de haft hallon.

/ Jeanette, S*White Crystal's