Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 524 ggr
MonicaLagerquist
3

Har du besökt ett katthem?

Har du besökt något katthem någon gång?

Stolt ägare till tre La permer

Uppkatten
0

O ja! 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2021-02-18 15:53 av Uppkatten
OberonsMatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har besökt Stockholms katthem, både de gamla halvskruttiga lokalerna vid Telefonplan och de nuvarande jättefina i Nacka. Känns jättebra att katthemmet fick så fina lokaler i ett så fint hus.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
1

#2 Deras lokaler är helt ljuvliga!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marinas Mix
0

Ja flera stycken. Vissa hade bättre mottagande av tilltänkta adoptörer än andra. Trist för kissekatterna på dem hemmen där personalen var snorkig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MonicaLagerquist
1

Ja jag besöker regelbunder katthemmet i Enköping.Tar ca två volontärpass i månaden och är där lite nu och då.

Fridaaaa
0

japp

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Nej jag har aldrig besökt ett katthem tyvärr.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Har inte besökt något katthem, men har haft kontakt med 3 om att göra det förut när vi tänkte adoptera en katt. Nu blev det istället att vi tog över en fd hemlös katt som bestämde sig för att flytta hem till våra vänner, men inte kunde bo kvar där av olika skäl. Han har bott här i närmare 5 år nu och är verkligen en underbar misse. Den här årstiden är han inne mycket så vi får umgås ordentligt, men sommartid är han mest ute och njuter av livet.

Ajax1
0

Ja, har varit volontär på Hitta Katten i Enköping. Vi fick även åka på studiebesök till flera katthem, en mycket givande och inspirerande utflykt😀

[[eskils_]]
0

Japp, har besökt ett par stycken faktiskt. 😺

MonicaLagerquist
2

Nu ska jag straxt in och ta ett pass på Hitta Katten Enköping

Herveaux
3

Jag praktiserade ett par månader på Fisksätra Katthem i Stockholm för ett antal år sen. Funderar på att bli volontär på katthem i Uppsala sen när pandemin klingar av.

// Harley

Andersson38
2

Nej.
Då det ofta är svårt för katt hjälpare/katthemmen att ha just ett katthem så har det vart där ideella katt hjältar ställt upp med det dom kan. Jag vill inte påstå att jag är den av dom utan mer ställt upp med larma här behövs hjälp och haft stödhems-katter. Oftast vart dräktig hona eller mamma med ungar så börjat med 1 +5 eller 1 +tre busiga mat monster 👹
Visst har det vart trist när man får inse vi kan inte behålla alla, men vi har ju vart med under resans gång. Kattmamma skygg till klappbar och kelig sötsak till vildar som hängt på farbrors svans till nya hem. Vi har hjälpt 17 katter.
Så har man kanske 1-2 katter och känner jag vill hjälpa till så kan man köpa mat/filtar ge en peng ja även 20 kr gör skillnad mm till hjälpa en katt för stunden. Vi har gett flera av våra viss tid låt säga 6-12 månader alla har hittat egna hem oftast jag ragga deras hem genom prata om dom.
Hoppas fler hjälps åt för det behös🤗

Tarotstollan
0

Bara hemma hos ett par som hade hand om katter för Djurens Vänner räkning.
De gick lösa i deras hem, kanske inte så bra med tanke på alla sjukdomar som fanns men detta var på 80-talet. Jag tog en katt från det hemmet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mandra
2

#0: Ja har besökt katthem. Samarbetar också med ett med att plocka upp hemlösa katter.

Teddysmatte
0

Nix, aldrig, tyvärr. Skulle nog vara lärorikt! Men man kanske inte kan komma på "studiebesök" om man inte ska köpa katt, eller hur funkar det?

L_819
0

nej tyvärr, men vill gärna! Jag försökte få en prao plats där men jag var tydligen för ung :( när vi bestämt att jag och några andra skulle på fika där så kom corona :(((

MonicaLagerquist
1

#18 Det är olika för olika katthem om de tar emot besök.Hör av digg och kolla om du får komma på besök.

Uppkatten
2

#16 Just nu går det nog inte att komma på studiebesök p g a coronan, utan de flesta katthem tar bara emot de som är seriöst intresserade av att skaffa katt. Men förhoppningsvis blir det mindre corona framöver.

Då kan du kolla om katthemmet har besökskvällar, och vilka "regler" som blir för dessa. Många katthem har också "café" ibland, eller marknad eller liknande, då man kan komma och fika, köpa någon pryl, ibland är det loppis, tipspromenad och andra aktiviteter, kanske i samband med Kattens dag eller något. Är det större evenemang så brukar man inte släppa in besökare till katterna, men på en del katthem är det ändå möjligt att titta på katterna t ex genom en glasruta (fönster/dörr). Kommer man på besökskväll utan egentligt intresse att skaffa katt så kanske att man inte heller får gå in till någon katt, utan får nöja sig med att titta på dem genom en ruta.

Håll ögon och öron öppna så snart coronan börjar dämpas alltså!

Teddysmatte
0

Tack så mycket, låter ju jättemysigt! Vet att de stått på kattutställningar ibland och sålt fina saker 👌

MonicaLagerquist
1

#20 Vart i lander bor du?Du fär görna komma med mig nästa gång jag volontärjobbar.Vi behöver folk som sitter och pratar med våra skygga katter .

Teddysmatte
0

#21: Längst ner i Blekinge, dudå? :)

Fridaaaa
1

#22 trevligt med en blekingebo till :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
0

#21 Katthemmet ligger i Enköping så det blir ju tyvärr lite långt.

Teddysmatte
0

#23 åh vad roligt, känns ibland som att vi inte är så många, haha 🙈

#24 typiskt, tack ändå, vad snällt av dig! 🌸