Katter iFokus

Katter

Etikett: hälsa
Läst 286 ggr
OberonsMatte
4

Förskräckt när jag såg Lotus trampdyna!

Just som jag gick och oroade mig över Oberons viktminskning och vet.besöket på tisdag råkade jag få syn på en av Lotus trampdynor och blev helt förskräckt! 😲På och mellan två av de bakre tåtrampdynorna satt stora klumpar av något hårt gråbrunt. Först tänkte jag att han trampat i klumpbildande sand med blöt tass, men när jag såg att det även fanns levrat och färskt blod där blev jag övertygad om att han slitit loss en eller ett par klor (och det vet jag sedan tidigare kan leda till operation med ganska komplicerad eftervård).

Efter att ha tvättat tassen och blött ner hela mig och badrummet lossnade så småningom sandklumparna och då såg jag som tur var att klorna fanns kvar! Men han har skrapat upp två av tåtrampdynorna ganska ordentligt. 😟 Förmodligen har det hänt när han tränat hämningslös parkour på möbler, mattor och klösträd, för det gör han ganska ofta.

Håll gärna en tumme för att det läker bra utan komplikationer.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2020-12-27 20:25 av OberonsMatte
Maria
3

Men käre nån.
Tur att klorna verkade oskadda.
Tänk vad katter kan hitta på. Även inomhus 🙂

/Maria

kara_murray
1

Oj… Han har verkligen haft racerfart när han lekt…
Som sagt tur att klorna klarade sig.. är inget kul när de lossar….
Vi håller tummarna och tassar för att de läker bra!!

Uppkatten
1

Usch då, det är jobbigt nog redan att oroa sig för en katt. Hoppas att båda två mår som de ska igen inom kort! 💛🧡

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
1

Håller tummarna för att det läker bra och att han inte har ont.

Kattutan men stolt Plåtis ägare