Katter iFokus

Katter

Etikett: beteende
Läst 365 ggr
takykardi
0

Lugnande för nervös/stressad katt

Hej!

Vi har äntligen hittat ett nytt hem till vår lättstressade katt där han ska få lite lugn och ro och förhoppningsvis trivas bättre. Vi hade velat ge honom något som lugnar lite inför flytten. Vi har provat Zylkene nu några dagar, men märker inte direkt någon skillnad. Finns det någonting annat man kan ge? Vi har provat Feliway för något år sen och märkte aldrig någon skillnad med det heller.

91Marran
1

Aptus relax har fungerat hos oss.

Mvh
Mig

Kattpatrullen
2

Du kan testa RC Calm, det innehåller samma lugnande som Zylkene men ibland reagerar djur olika på de två ändå. Annars finns en "godis" som heter Aptus Relax som innehåller en annan sorts lugnande. Jag har testat alla dessa och Zylkene, mycket svårt att veta om något egentligen hjälper tycker jag. Om något så tror jag nog i så fall att RC Calm var det som fungerade bäst för vår lilla skyggis. Lycka till och hoppas smissen trivs bra med nya hemmet.

takykardi
0

#1: okej, var finns det att köpa? Djuraffär? Apotek? 😊

takykardi
0

#2: Katten ska flytta redan på lördag så jag vet inte om det är lönt att köpa RC calm, men kanske något den nya ägaren kan köpa 😊 Vet du om man kan köpa Aptus relax på djuraffär? Vill gärna köpa imorgon så man kanske hinner få någon effekt.

Kattpatrullen
0

Vill minnas att jag köpte på Apotea, men är inte säker. Googla så hittar du säkert!

91Marran
0

Köpte Aptus relax på veterinärkliniken. Finns på Apotea, men det hinner inte komma tills lördag. Ring ett stort apotek och hör om de har.

Mvh
Mig

Uppkatten
1

Du kan också prova att öka dosen på Zylkene, samt kombinera det med Feliway eller Petremedy. Jag brukar tänka att även om det inte märks så mycket utåt så kanske att det ändå känns bättre inuti katten, och är det så så är det värt en hel del.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.