Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 733 ggr
OberonsMatte
3

Läge att skaffa katt i coronatider?

• "Coronapandemin har gjort att fler vill skaffa hund eller katt, permanent eller tillfälligt.
  • Men det finns också en oro för att intresset för djuren ska försvinna när tillvaron återgår till det normala igen.
  • "Det finns en oro att det kommer bli en backlash", säger Martina Kimber, administratör på föreningen Kattstallet i Vällingby."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7464158

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
9

Jag kan tänka mig att efterfrågan blir ännu större när sommarlov och semestrar börjar och tänkta resor och evenemang är inställda.

För mig (som alltid brukar vara hemma på semestern) är det en perfekt tid att köpa katt i samband med en längre ledighet, men den som vanligtvis är ute och reser då måste komma ihåg att katten kommer att finnas där även när allt återgår till det normala igen. Både under semestertider och under arbetsveckor och helger.

Sajtvärd Katter iFokus

Retriever456
7

Jag tänker att det är perfekt tillfälle för dom som faktist planerat att skaffa hund eller katt länge, kanske på semestern, men nu får dom mer tid, vilket är positivt. Det som inte är lika bra, det är ju att antagligen kommer det ligga upp en del annonser på blocket på hundar och katter (mest hund tror jag) i höst där folk skriver att dom inte hade tid osv, för att dom hade ingen plan hur dom skulle göra när vanliga vardagslivet började. Tyvärr är det så..

Uppkatten
3

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
1

Jag har ju kull på G nu och det har hört av sig en hel del folk som är intresserade. Vi får väl se hur det går.

En tjej i Norge är intresserad men vi får väl se hur det går. Svårt att veta om det går att leverera katter till Norge om tre fyra månader.

Stolt ägare till tre La permer

Ajax1
0

Håller tummarna att du kan leverera t Norge. Om den går i avel är det väl roligt att få dina linjer utomlands?